۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
۹۵ درصد پاساژها و مراکز تجاری توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها ساخته می‌شود
نماینده مردم میانه در مجلس:

۹۵ درصد پاساژها و مراکز تجاری توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها ساخته می‌شود

حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس با بیان اینکه بانک‌ها به صورت گسترده بنگاه داری کرده و با بخش تولید مولد همراهی نمی‌کنند گفت: چرا نظام بانکی و پولی کشور را یک بار برای همیشه اصلاح نمی‌کنیم؟

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید مرتضی حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ آذرماه) مجلس علنی مجلس در نطق میان دستور گفت: در ابتدا وظیفه خود می‌دانم از حضور هوشمندانه مردم خداجو و انقلابی حوزه انتخابیه ام میانه و بخش‌های مرکزی، کندوان، کاغذکان و ترکمنچای در پای صندق‌های رای و اعتماد توام با لطف و محبتشان به اینجانب صمیمانه قدردانی و تشکر نمایم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور افزود: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ جنابعالی تاکید فرمودند «خوشبختانه جناب آقای رئیسی در تبلیغات انتخابات و غیره بر ارزش‌های اساسی انقلاب؛ بر ارزش "عدالت، مبارزه با فساد و امثال آنها تکیه کردند" این مسیر درستی است، توصیه موکد ما این است، همین مسیر را دنبال کنند».

وی ادامه داد: «در شعارهای رئیس جمهور مسئله مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن تکرار شده است. این را از دست ندهند اگر ما به معنی واقعی کلمه می‌خواهیم کنار مردم باشیم باید بی امان با فساد و مفسد مبارزه کنیم، بستر های فساد و زمینه ای فساد در قوه مجریه تشکیل می‌شود. اینجا باید با فساد مبارزه کرد، این فرارهای مالیاتی، انحصارهای بی بدیل، سوء استفاده از ارز ترجیحی، فعالیت های ناسالم سوداگرانه، قاچاق و امثال اینها، فسادهایی است که باید با پیگیری، برنامه و همت ادامه پیدا کند تا به نتیجه برسد».

حسینی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور؛ کمبودها و مشکلات زیاد است، به ویژه مشکل مسکن، بیماری جوانان، تورم و گرانی، قاچاق کالاو و واردات بی رویه، اما به قول حضرت آقا، ظرفیتها بیشتر از مشکلات است، ظرفیت های فراوانی در کشور وجود دارد، ما در بخش آب، نفت، معادن، بازار گسترده داخلی، همسایگان، استعدادها و آمادگی‌های حیرت آور جوانان ظرفیت‌های فوق العاده ای داریم. این ظرفیت ها می‌تواند بر مشکلات غلبه کند به شرط آنکه این ظرفیت‌ها درست شناخته شده و به کار گرفته شود، از عناصر مومن، پاک و کاردان استفاده شود، مسئولان و مدیران بی درد و بی تعهد از نظام اداری و بدنه دولت پالایش گردد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز ما نیازمند یک بازنگری و انقلاب اداری هستیم، هم از لحاظ گزینش و چینش مدیران و هم از لحاظ ساختاری و بروکراسی؛ باید آن دسته از عناصر و مدیرانی را که در به وجود آمدن وضع موجود سهیم و شریک بودند، از چرخه تصمیم‌سازی، تصمیم گیری و اجرایی کنار بگذارید که خوشبختانه خودتان هم اخیراً بر این موضوع مهم تاکید کردید.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: سال‌هاست که از نقش مخرب مافیای واردات و قاچاق کالا می‌گوییم و میشنویم اما چرا حتی در دولت حضرتعالی با این پدیده خانمان‌سوز و ضد تولید و اشتغال به صورت جدی و قاطع مبارزه نمی‌شود. سالهاست که  بانکها به صورت گسترده بنگاه داری کرده و با تولید و بخش های مولد همراهی نمی‌کنند، پول بی پشتوانه خلق کرده و به شدت بورس بازی می‌کنند، بورس سکه، ارز و مسکن؛ طبق آمارهای اعلام شده از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی حدود یک میلیون و چهار صد دستگاه آن به بانک‌ها تعلق دارد و حدود ۹۵ درصد پاساژها و مال‌ها و مراکز تجاری توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها ساخته می‌شود، چرا نظام بانکی و پولی کشور را یک بار برای همیشه اصلاح نمی‌کنیم؟

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: سالهاست که مردم و مسئولان از عملکرد خودروسازان عمدتا دولتی ناراضی هستند و الحق هم اشکالات فراوانی در این حوزه وجود دارد و خودرو گران، بی کیفیت و غیر قابل رقابت با خودروهای خارجی تولید می‌کنند. خدمات پس از فروش مطلوبی ندارند اما باز هم از آنها حمایت می‌کنیم و قدمی اساسی برای اصلاح صنعت خودروسازی کشور بر نمی‌داریم.

وی  تصریح کرد: آقای رئیس جمهور همه می‌دانیم که تعلیم و تربیت اساس پیش رفت یک جامعه و کشور است و معلمان رکن تعلیم و تربیت هستند و نیز می‌دانیم جنابعالی و همینطور مجلس و اکثریت قاطع نمایندگان توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش و حل مشکل اقتصادی و معیشتی معلمان دارند اما در مرحله عمل، بخش‌هایی از دولت مانند سازمان برنامه و بودجه به دلیل آنچه که کمبود اعتبار و افزایش نقدینگی ذکر می‌کنند برای تصویب لایحه رتبه بندی معلمان همکاری نمی‌کنند.

حسینی اظهار کرد:  اما بنده معتقدم دولت می‌تواند با انجام اقداماتی نظیر حذف یارانه دهک های بالای جامعه، حذف حقوق های نجومی، اخذ مالیات های معوقه و اخذ مالیات از خانه های خالی و جلوگیری از فرار های مالیاتی اعتبار لازم برای این لایه را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: حوزه انتخابیه بنده که بزرگترین شهرستان شمال غرب و دارای بیشترین تعداد روستاهاست با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان و جاری بودن ۳۳ درصد روان آبها در گسترده آن و با وجود ۴۲ سد کوچک و بزرگ از کمبود آب کشاورزی و آشامیدنی رنج می‌برد، بی توجهی و ضعف مدیریت باعث گردیده شهرستان میانه علی رغم منابع و معادن مختلف و موقعیت خوب جغرافیایی و طبیعی بیشترین تعداد بیکاران را در استان داشته باشد. بیش از ۱۰۰ روستا فاقد راه مناسب و حدود ۸۵ روستا آب آشامیدنی سالم و کافی ندارند.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha