۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
قرارداد همکاری بریتانیا و سنگاپور در زمینه اقتصاد دیجیتال نهایی شد
بازار خبر می دهد؛

قرارداد همکاری بریتانیا و سنگاپور در زمینه اقتصاد دیجیتال نهایی شد

دو کشور سنگاپور و بریتانیا مذاکرات خود را در مورد یک توافقنامه اقتصاد دیجیتال که بر تجارت دیجیتال، جریان داده ها و امنیت سایبری متمرکز است، نهایی کرده و به مرحله امضای قرارداد رسیدند.

به گزارش بازار، دو کشور سنگاپور و بریتانیا مذاکرات خود را در مورد یک توافقنامه اقتصاد دیجیتال که بر تجارت دیجیتال، جریان داده ها و امنیت سایبری متمرکز است، نهایی کرده و به مرحله امضای قرارداد رسیدند.

بر اساس این قرارداد، هر دو کشور به دنبال ایجاد سیستم‌های قابل همکاری برای پرداخت‌های دیجیتال، جریان‌های امن داده‌ها و هویت‌های دیجیتال و همچنین همکاری در زمینه امنیت سایبری خواهند بود.

گفته می شود این سومین قرارداد سنگاپور پس از دو مورد دیگر خواهد بود که پیشتر با کشورهای با شیلی، نیوزلند و همچنین استرالیا به امضا رسانده است.

توافقنامه بریتانیا و سنگاپور شامل «شاخه های الزام‌آور» اقتصاد دیجیتال مانند داده‌ها و همکاری در حوزه‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی، فین‌تک، هویت‌های دیجیتال و فناوری قانونی خواهد بود.

به عنوان مثال، سیستم‌های دیجیتال رایج برای تسهیل پرداخت‌های الکترونیکی، صدور صورت‌حساب الکترونیکی و سایر اسناد الکترونیکی مانند بارنامه‌ها ایجاد خواهند شد. هدف از گنجاندن این بندها در متن توافقنامه میان دو طرف،  انجام تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر و کاهش هزینه‌های کسب‌وکارها در بازار هر دو کشور اعلام شده است. 

دو کشور همچنین به دنبال فعال کردن جریان های داده قابل اعتماد و حفاظت از داده ها برای عملکردهای مختلف از جمله خدمات مالی هستند. علاوه بر این، یک "محیط دیجیتال مطمئن و مطمئن" برای پیشبرد و محافظت از مشارکت برای مشاغل و مصرف کنندگان بسیار مهم است.

برای مثال، کلیدهای رمزنگاری خصوصی و الگوریتم‌های تعبیه‌شده به ایمن کردن کدهای منبع سازمان کمک می‌کنند، در حالی که مصرف‌کنندگان باید در برابر رفتارهای جعلی و فریبنده آنلاین محافظت شوند.

برای شروع، سازمان‌های دولتی از هر دو طرف هفته گذشته سه یادداشت تفاهم (MOU) در زمینه تجارت دیجیتال، هویت دیجیتال و امنیت سایبری امضا کردند. به گفته مقامات سنگاپور، در مجموع، این اقدامات با هدف تسهیل خدمات فرامرزی بین سنگاپور و بریتانیا، که مبادلات تجاری دوجانبه آنها در سال ۲۰۱۹ به ۲۲ میلیارد دلار سنگاپور (۱۶.۰۲ میلیارد دلار) رسید، انجام شده است. 

گفتنی است، حدود ۷۰ درصد از صادرات خدمات فرامرزی بریتانیا به سنگاپور در سال ۲۰۱۹ نیز به صورت دیجیتالی پردازش شد که ارز آن، مجموعاً ۳.۲ میلیارد پوند (۴.۲۳ میلیارد دلار) برآورد شده است. بریتانیا بزرگترین شریک تجاری خدمات سنگاپور در اروپا و دومین سرمایه گذار بزرگ اروپایی در زمینه سرمایه گذاری اروپا در اقتصاد آسیا است، گفته می شود سرمایه گذاری بریتانیا در سنگاپور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سنگاپور (۷۲.۸۱ میلیارد دلار) ارزش دارد. 

بر اساس تفاهم نامه تجارت دیجیتال امضا شده میان دو طرف، طرحی برای شبیه سازی انتقال بارنامه های الکترونیکی با هدف تسهیل مبادلات تجاری فرامرزی به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. دیجیتالی کردن این فرآیند به کاهش هزینه و زمان تراکنش و همچنین کاهش تقلب در تراکنش ها کمک شایانی کرده است.

در زمینه امنیت سایبری نیز دو کشور امیدوارندکه بر روی یک هدف مشترک «برخورد به چالش‌های بین‌المللی» و ترویج همکاری دوجانبه برای تقویت امنیت سایبری، از جمله در اینترنت اشیا (IoT)، ظرفیت‌سازی، و انعطاف‌پذیری سایبری ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha