۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹
نگهداری ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از رویه‌ راه‌های شریانی
عملکرد سه ماه نخست دولت سیزدهم در حوزه راهداری؛

نگهداری ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از رویه‌ راه‌های شریانی

نگهداری ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از رویه‌ راه‌های شریانی، نگهداری ۴۱۱ کیلومتر انواع رویه راه‌های فرعی و ۳۴۷ کیلومتر انواع رویه راه‌های روستایی از جمله اقدامات سازمان راهداری به‌شمار می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه‌ و شهرسازی، وزارت راه‌وشهرسازی با تدوین گزارشی به ارائه دستاوردهای خود در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه نگهداری راه‌ها پرداخته است.

بر اساس این گزارش در این بازه زمانی اخیر ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از راه‌ها با هدف نگهداری و ایجاد سطح سرویس مناسب در راه‌های شریانی کشور تحت اقدامات نگهداری رویه‌ راه‌ها قرار گرفته‌اند. در این راستا، انجام عملیات بهسازی و روکش آسفالت، ماسه آسفالت و بازیافت سرد و گرم به طول یک‌هزار و ۵۵۵ کیلومتر شامل آزادراه، بزرگراه و راه اصلی شریانی بخشی از این آمار به‌شمار می‌رود. برای انجام روکش سطح راه‌های شریانی کشور، یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۸۳ تن آسفالت استفاده و پخش شده است.

همچنین در این مدت، یک‌هزار و ۹۸ کیلومتر عملیات روکش‌های دوغابی و حفاظتی رویه‌ راه‌ها مانند فوگ سیل، چیپ سیل، اسلاری سیل، آسفالت سرد/ردمیکس و میکروسرفیسینگ انجام شده است.

آنگونه که در این گزارش آمده است، ۷۳۱ کیلومتر عملیات درزگیری و ۵۹۴ کیلومتر لکه‌گیری آسفالتی معادل با مصرف ۴۶۳ هزار و ۱۵۸ تن آسفالت اقدام دیگر این سازمان در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

همچنین در زمینه ایمنی راه‌ و حریم و همچنین حفظ و نگهداری وضعیت موجود راه‌ها در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، ۷۰۳ پروژه در سطح کشور انجام شده است. این پروژه‌ها شامل تجدید خط‌کشی راه‌ها به‌ طول ۲۱ هزار و ۸۲ کیلومتر خط، نگهداری سیستم‌های روشنایی به طول یک‌هزار و ۵۵۹ کیلومتر به‌ همراه ۷۹۱ مورد روشنایی تقاطع‌ها می‌شود.

تعمیر و نگهداری یک‌هزار و ۸۷۳ کیلومتر حفاظ بتنی و ۴۹۳ هزار و ۱۷۸ کیلومتر حفاظ فلزی (گاردریل) و همین‌طور ۱۴۰ هزار و ۷۷۳ عدد علائم ایمنی جاده‌ای و اجرا و اصلاح ۲۷ کیلومتر شیب شیروانی راه‌ها از دیگر پروژه‌های ایمنی راه و حریم هستند.

در حوزه نگهداری راه‌های فرعی نیز ۴۱۱ کیلومتر انواع رویه شامل ۱۵۴ کیلومتر آسفالت گرم، ۶۶ کیلومتر آسفالت سرد، ۷۲ کیلومتر ماسه آسفالت، ۱۳ کیلومتر چیپ سیل، ۶ کیلومتر بازیافت، ۳۳ کیلومتر میکروسرفیسینگ/اسلاری سیل و ۶۷ کیلومتر فول سیل انجام شده است.

در حوزه نگهداری راه‌های روستایی نیز ۳۴۷ کیلومتر انواع رویه شامل ۱۳۹ کیلومتر آسفالت گرم، ۶۲ کیلومتر آسفالت سرد، ۶۵ کیلومتر ماسه آسفالت، ۲۸ کیلومتر چیپ سیل، ۸ کیلومتر بازیافت، ۱۰ کیلومتر میکروسرفیسینگ/اسلاری‌سیل و ۳۵ کیلومتر فوگ‌سیل اجرا شده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha