۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
«ایلان ماسک» تاثیرگذارترین فرد در بازار رمز ارزها معرفی شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

«ایلان ماسک» تاثیرگذارترین فرد در بازار رمز ارزها معرفی شد

در اخرین ماه سال ۲۰۲۱ بازار رمز ارزها روند نزولی طی می کند ولی گزارشهای اخیر خبر از معرفی تاثیرگذارترین افراد در بازار رمز ارزها دارد که نام آشنایی در صدر این فهرست دیده می شود.

بازار؛ گروه بین الملل: سال ۲۰۲۱ در حال پایان است و بازارها به بررسی گزارشهای عملکرد خود در سال قبل و پیش بینی های تازه برای سال جدید مشغول هستند. در روز یازدهم دسامبر سال ۲۰۲۱ و بیستم اذر ماه ۱۴۰۰ بازار رمز ارزها قرمز پوش بود و ارزش هر بیت کوین با تجربه کاهش زیادی نسبت به روزقبل به مرز ۴۷ هزار دلار رسید. در این روز قیمت اتریوم هم از سقف ۴۰۰۰ دلاری عقب نشست و با ارزش ۳۸۹۰ دلار مبادله شد. افت ارزش اتریوم ظرف یک روز منتهی به بیستم اذر ماه  بیش از ۶ درصد بود در حالیکه ارزش بیت کوین در بیست و چهار ساعت قبل حدود ۲ درصد و در ۴۸ ساعت قبل بالغ بر ۸ درصد تنزل پیدا کرده بود.

در این روز قیمت هر رمز ارز XRP در بازار با ۷۹ سنت بود که بالغ بر ۸ درصد نسبت به روز قبل از کاهش پیدا کرده است در حالیکه دوج کوین با تجربه کاهش بالع بر ۳.۷ درصدی نسبت به روز قبل از ان با قیمت ۱۶ سنت در بازار جهانی مبادله شد.

افت ارزش بازار رمز ارزها در یک روز گذشته به دلیل تلاش برای قانون گذاری در بازار بود. از یک طرف در استرالیا سیاستهای سخت گیرانه برای قانون گذاری در این حوزه در جریان است و از طرف دیگر مقامات امریکایی با هدف اجرای این طرح وارد میدان شده اند تا با مخالفان مبارزه کنند. البته حجم زیاد سرمایه ها در بازار رمز ارزها باعث شده است تا قدرت لابی گری حامیان این بازار بالا باشد و زمینه سازی برای رسیدن به مرحله قانون گذاری مدت بیشتری به طول بیانجامد.

طبق گزارشهای ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک در سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارزها با تحولات و چالشهای زیادی روبرو بوده است و در اغلب تحولات مهم این بازار یک نام مشاهده شده است. بر مبنای این گزارش ایلان ماسک سرمایه گذار و بنیان گذار شرکت تسلا تاثیرگذارترین فرد در بازار رمز ارزها در سال ۲۰۲۱ بود.

در این گزارش آمده است: «زمانیکه ایلان ماسک به داشتن و خریدن بیت کوین  ابراز علاقه می کرد، قیمت این رمز ارز به یکباره رشد می کرد و هر زمانیکه که از عملکرد بازاری انتقاد می کرد ارزش آن به شدت پایین می آمد.»

نقش ماسک در این بازار به اندازه ای زیاد بود که واشنگتن تایمز در ستون اصلی خود مقاله ای با عنوان  «بازار رمز ارزها با مشکلی به نام ایلان ماسک روبرو است» را منتشر کرد و نوشت: «بازاری که قدرت جذب میلیاردها دلار سرمایه را دارد تنها با قدرت توییت های یک مرد بالا و پایین می رود. افت شدید ارزش به دلیل نگرانی ماسک از تاثیرات زیست محیطی  رمز ارزها و افزایش ناگهانی ارزش ان به دلیل انتشار توییتی که از این بازار به خوبی نام ببرد نشان می دهد  که این مرد بازار ساز است.»

کوین دسک ایلان ماسک را تاثیر گذارترین فرد در تاریخ بشر روی بازار رمز ارزها معرفی کرد و تاکید کرد: «او تاثیر گذارترین فرد در تاریخ بشر روی بازار سرمایه است. تا کنون هیچ فردی نتوانسته است با این سرعت و به این اندازه روی بازاری تاثیر بگذارد ولی تنها یک توییت ایلان ماسک کافی است تا میلیاردها دلار سرمایه را روانه بازار رمز ارز کند یا باعث خروج حجم زیادی از سرمایه ها از این بازار شود.»

کد خبر: ۱۲۲٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha