۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
توضیح رئیس سازمان بورس در مورد فروش اوراق و بورسی شدن سرخابی‌ها

توضیح رئیس سازمان بورس در مورد فروش اوراق و بورسی شدن سرخابی‌ها

عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح فروش اوراق در بازار سرمایه، آخرین وضعیت بورسی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مجید عشقی، با اشاره به روند ورود سرخابی‌ها به بورس اظهار کرد: آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده سرخابی‌ها، مدارک و مستندات نزد سازمان بورس در حال بررسی است و در صورت وجود ابهام در صورت‌های مالی منوط به رفع ابهام و اقدامات لازم از طرف باشگاه‌های مزبور است.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ثبت نزد سازمان بورس است، گفت: همچنین برنامه‌های آتی دو باشگاه باید به طور کامل قابل افشا باشد که بعد از انجام مراحل اداری قابل ثبت نزد سازمان بوده و سپس جهت پذیرش در بازارهای بورس و فرابورس بررسی می‌شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا انتشار اوراق هجمه‌های زیادی را در پی داشته است، توضیح داد: واقعیت این است که اوراقی که توسط دولت فروخته شده، تماماً صرف بازپرداخت اوراق دولت قبل شده است. به طور میانگین ماهیانه حدودا ۱۰ هزار میلیارد تومان از اوراق دولت قبل بازپرداخت شده است.  

عشقی تاکید کرد: ضمن اینکه مکرر مشاهده شده که عملیات بازار باز با فروش اوراق اشتباه گرفته می‌شود در صورتی که عملیات بازار باز فرآیندی معمول است که توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و به بورس ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر سازمان بورس، در دولت سیزدهم نیز عزم و اراده جدی در راستای حمایت از تولید و سودآوری شرکت‌های سهامی  وجود دارد، گفت: زیرا دولت هم می‌داند که رونق بازار سرمایه دو اثر جدی را به دنبال خواهد داشت؛ نخست می‌تواند بخش عمده‌ای از دارایی‌های دولت را محافظت کند و ثانیاً سبب افزایش سرمایه سهامداران حاضر در این بازار می‌شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha