۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
جرائم مالیاتی، دردسری برای ترامپ

جرائم مالیاتی، دردسری برای ترامپ

دادستان نیویورک می خواهد دونالد ترامپ درباره جرائم مالیاتی شرکت خود شهادت دهد.

به گزارش بازار، دادستان نیویورک خواستار شهادت ترامپ درباره جرائم مالیاتی شرکت اش شد. این گزارش می افزاید روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه اعلام کرد لتیتیا جیمز، دادستان ایالت نیویورک می‌خواهد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تحقیق او درباره تقلب مالیاتی احتمالی شرکت خانوادگی ترامپ اورگانیزیشن شهادت بدهد. روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع نزدیک به پرونده تصریح کرد دادستان نیویورک درخواست کرده است چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در چارچوب تحقیقی مدنی درباره جرائم مالیاتی احتمالی شرکت ترامپ اورگانیزیشن هفتم ژانویه آینده به دفتر او در نیویورک بیاید و اظهارات خود را بیان کند. فابین لوی، سخنگوی دادستان نیویورک در پاسخ به سوال واشنگتن پست از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد. الن ویسلبرگ، از افراد وفادار به دونالد ترامپ، یکم ماه ژوئیه در برابر دادگاه منهتن در خصوص فرار مالیاتی اعلام بیگناهی کرد.

ویسلبرگ به پنهان کردن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار مزایا که از ترامپ اورگانیزیشن بین سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ دریافت کرده بود، متهم است. وی با این پنهان کاری از پرداخت نزدیک به یک میلیون دلار مالیات فدرال و محلی خودداری کرده است.

او همچنین متهم است برای اجتناب از پرداخت مالیات اعلام کرده است ساکن شهر نیویورک نیست. شرکت ترامپ اروگانیزیشن متهم است به پنهان کردن این مزایا کمک کرده است. ماه ژوئیه، رئیس جمهور سابق آمریکا از تفهیم اتهام سیاسی سخن گفت و آن را محکوم کرده بود. دادستان ایالت نیویورک و سایروس ونس، معاون وی برای منهتن تحقیق علیه سازمان ترامپ و دو نماینده دموکرات را انجام داده اند. دادستان نیویورک در حال رقابت برای فرمانداری نیویورک است و سایروس ونس نیز بعد از ۱۰ سال انجام وظیفه به عنوان دادستان نیویورک، ۳۱ دسامبر سمت خود را ترک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha