۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
جوجه ریزی در مرغداری‌های مازندران ۳۰ درصد افزایش یافت
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران:

جوجه ریزی در مرغداری‌های مازندران ۳۰ درصد افزایش یافت

ساری- میران، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران گفت: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۳ میلیون قطعه رسیده است.

امیر میران آملی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه واکسن طیور به وفور در استان وجود دارد، خواستار توجه به مسائل بهداشتی برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بین طیور و مرغداری های استان شد.

وی با اظهار اینکه کانون های شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان شناسایی شده است، از مرغداران خواست تا تدابیر لازم را برای مقابله و مهار بیماری در دستور کار قرار دهند.

و تجهیز واحدهای جوجه کشی و مرغ مادر و گوشتی را در استان لازم دانست و با اشاره به ظرفیت جوجه ریزی در استان گفت: با ساماندهی واحدها وضعیت جوجه ریزی در هر دوره تا ۲.۵ میلیون قطعه قابل افزایش است.

میران با اظهار اینکه در آبان ماه ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شد، افزود: این میزان نسبت به مهرماه با رشد ۳۰ درصدی روبور بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران همچنین از واحدهای مرغداری که در کانون آلودگی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارند، خواست تا جوجه ریزی را به تعویق بیندازند.

به گزارش بازار دو کانون آلودگی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محمودآباد و بابلسر شناسایی شد و به گفته متولیان امر صنعت مرغداری استان در حال حاضر از این بیماری پاک است.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha