۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
تلاش برخی‌ها برای واردات خودروی لوکس به جای بازگشت ارز
استاد دانشگاه علم و صنعت بیان کرد

تلاش برخی‌ها برای واردات خودروی لوکس به جای بازگشت ارز

استاد دانشگاه علم و صنعت، گفت: برخی‌ها به دنبال واردات خودروی لوکس به جای برگردان ارز به کشور هستند.

به گزارش بازار، امیرحسن کاکایی افزود: مصوبه اخیر مجلس فقط رانت برای اشخاصی است که قرار بود ارزی را به کشور برگردانند، اما حالا به جای ارز، خودروی لوکس وارد می‌کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اخیرا شنیدم که هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام «طرح سامان‌دهی صنعت خودرو» را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته و به نوعی آن را رد کرده است که معتقدم اقدام بسیار خوبی بوده است.

این کارشناس خودرو گفت: در خصوص واردات خودرو مشکل قانونی نداریم، اما دلیل اصلی ممنوعیت واردات، محدودیت تامین ارز آن است.

کاکایی اضافه کرد: پرسش من این است آیا دغدغه امروز صنعت خودروی کشور واردات خودرو است یا نبود قطعات مورد نیاز برای تکمیل خودروهای در کف پارکینگ ها؟ که برخی شرکت‌های قطعه ساز به دلیل نرساندن قطعات مورد نیاز، شرکت‌های خودروساز را با مشکل مواجه کرده اند.

وی گفت: به عقیده من، مصوبه اخیر بیشتر ضد رقابت و تولید و بسیار مضر برای صنعت و منافع کشور است تا بخواهد به آن کمکی کند.

این استاد دانشگاه در خصوص قطعه سازی در کشور هم افزود: ده سال است که در زمینه صنعت قطعه سازی هیچ سرمایه گذاری در کشور انجام نشده است. اگر ما در گذشته حتی جزئی به برخی خودروسازان اروپایی صادرات داشتیم، اما اکنون این گونه نیست فقط می‌توان قطعات ریخته گری صادر کرد که آن هم در اصل، صادرات انرژی است تا قطعه، زیرا در شرایط کنونی در صنعت فقط انرژی ارزان داریم مانند هندوانه در کشاورزی که با صادراتش فقط آب را صادر می‌کنیم.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی NO ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      اگه قرار به آزادسازی واردات خودرو باشد،تنها خودروهای ارزان ولی با کیفیت باید اجازه ورود بگیرند که هم باعث رقابت شود و هم اکثرا استفاده ببرند...نه اینکه خودروهای لوکس و نیمه لوکس المانی را وارد کنند،،تنها برای یک قشر خاص
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      اخه کدوم قطعه ؟ماشین ها مانده در کف پارکینگ خودرو ساز ها عمدا ناقص گذاشته شده اگر خودت از نزدیک ببینی متوجه می شی ماشین اینه نداره ظبط وپخش نداره وچیز های این چنینی مردم نفهم نیستند خودرو را باورود ماشین های خارجی ارزان وباکیفیت آزاد کنید واین قدر از جیب مردم به خودروساز های ایرانی باج ندهید