۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
اعمال مشوق‌های صادراتی برای مرکبات شمال ضروری است
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

اعمال مشوق‌های صادراتی برای مرکبات شمال ضروری است

ساری- بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس خواستار درنظر گرفتن مشوق‌های صادراتی برای مرکبات شمال شد و برنامه‌ریزی در این بخش را ضروری دانست.

علی بابایی کارنامی در حاشیه بازدید کمیسیون کشاورزی از باغات ساری و میاندرود در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تسهیلات ۲۷ درصدی به نفع تولید نیست، اظهار داشت: کشاورز حلقه اول تولید و توزیع است و با این نرخ نمی تواند انگیزه تولید داشته باشد.

وی با اظهار اینکه سیاست‌های تنظیم بازار باید چهار زودتر از کشت وکار ابلاغ شود تا کشاورز تکلیف خود را بداند، افزود: سیاست های تنظیم بازار هر سال در دستور کار دولت قرار می گیرد ولی در عمل اتفاقی نمی افتد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس همچنین بر لزوم درنظر گرفتن مشوق های صادراتی برای مرکبات و استان های شمالی تاکید کرد و گفت: لازم است برنامه ریزی مناسبی در این حوزه اتخاذ شود.

بابایی کارنامی  با اظهار اینکه کشاورز نیازمند حمایت های اصولی است، تصریح کرد: امیدواریم بروکراسی های اداری و بانکی به نفع کشاورز تغییر کرد.

وی درباره بازدید کمیسیون کشاورزی گفت: در این سفر یک روزه از سورتینگ و باغات مرکبات بادله، ساری و نکا، پردازش، فروش و چگونگی عرضه به بازار و صادرات این محصول بازدید شد.

کد خبر: ۱۲۲٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha