۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
ورود پهپادها به ناوگان کشاورزی مازندران روبه گسترش است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ورود پهپادها به ناوگان کشاورزی مازندران روبه گسترش است

ساری- نجفی، فعال در حوزه دانش بنیان با اشاره به کاربرد پهپاد در حوزه کشاورزی گفت: ورود پهپاد به ناوگان کشاورزی استان رو به گسترش است.

فرهاد نجفی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که در حوزه شرکت دانش بینان و تولید پهپاد فعالیت می کند، افزود: نقشه برداری هوایی و سمپاشی از جمله مزایای استفاده از پهپاد در حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه موفق به نقشه برداری هوایی از ۴۰ هکتار اراضی در چابهار شدیم، گفت: نقشه برداری زمینی این میزان اراضی یک ماه طول می کشد در حالی که با پهپاد یک روز و نصف طول کشید.

وی با اشاره به کاربرد پهپاد در حوزه کشاورزی و سمپاشی، سرعت عمل بالا و یکنواخت را از جمله مزیت ها بیان کرد و گفت: سمپاشی یک هکتار مزرعه ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید.

این فعال در حوزه دانش بنیان یادآور شد: مصرف آب کمتر از دیگر مزایا است و استفاده از پهپاد میزان مصرف آب را شدید کاهش خواهد داد.

وی با عنوان اینکه محلول غلیظ به صورت میکرونیزه در سمپاشی ها استفاده می شود، گفت: سمپاشی با پهپاد در صرفه جویی آب تاثیر بسزایی دارد و خوشبختانه بهره گیری از پهپاد در استان رو به افزایش است.

این فعال حوزه دانش بنیان یادآور شد: در سمپاشی سنتی نیاز به ورود تراکتور به اراضی است و موجب بروز خسارت خواهد شد درحالی که استفاده از پهپاد چنین معایبی را نخواهد داشت.

به گزارش بازار تاکنون مجوز ۱۲۰ پرواز در مازندران صادر شد که ۶۰ پهپاد در مزارع استان فعال شده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha