۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
ابراز امیدواری پوتین و بایدن درباره مذاکرات برجام

ابراز امیدواری پوتین و بایدن درباره مذاکرات برجام

پوتین و بایدن برای راه‌حل‌های قابل قبول برنامه هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کردند.

به گزارش بازار، به گفته کرملین، رهبران روسیه و آمریکا ابراز امیدواری کردند که مذاکرات در مورد برجام که در پایان نوامبر در وین از سر گرفته شد، سازنده خواهد بود. کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، روز سه‌شنبه ابراز امیدواری کردند که مذاکرات در وین درباره برنامه هسته‌ای ایران به راه‌حل‌هایی برسد که برای همه شرکت‌کنندگان قابل قبول باشد.

کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: وضعیت امور پیرامون برجام در نظر گرفته شده است. رئیس جمهور روسیه به اهمیت اجرای صحیح آن همانطور که در ابتدا توافق شده بود اشاره کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: رهبران این دو کشور ابراز امیدواری کردند که گفت‌وگوها درباره این موضوع که در پایان نوامبر در وین از سر گرفته شده، سازنده باشد و امکان تصمیم‌هایی را فراهم کند که برای همه شرکت‌کنندگان قابل قبول باشد.

 برجام با موضوع برنامه هسته ای ایران توسط پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، آلمان و ایران در سال ۲۰۱۵ درمورد برنامه هسته ای ایران امضا شد. در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از این توافق خارج شد. جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده، نشان داد که واشنگتن آماده احیای توافق است. کشورهای ۱+۵ شامل روسیه، انگلیس، چین، آمریکا، آلمان و فرانسه در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند. دور هفتم این مذاکرات از ۲۹ نوامبر آغاز و در ۳ دسامبر در وین به پایان رسید.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha