۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ممنوع است
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ممنوع است

پیرو انتشار گزارشی با عنوان «پشت پرده مافیای زمین‌های بر زمین مانده صنعت»، روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تنویر افکار عمومی، جوابیه‌ای صادر نمود.

به گزارش بازار، پیرو انتشار گزارشی با عنوان پشت پرده مافیای زمین‌های بر زمین مانده صنعت در صدا و سیما، روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تنویر افکار عمومی، جوابیه‌ای صادر نمود که متن کامل آن به این شرح است:

پیرو انتشار گزارشی با عنوان پشت پرده مافیای زمین‌های بر زمین مانده صنعت در صدا و سیما، هرچند که گزارش تهیه شده غیرشفاف بوده و به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد، لذا توضیحات به شرح ذیل برای تنویر افکار عمومی به آگاهی می‌رسد.

همکاران صادق و پرتلاش مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تا کنون زمینه استقرار بالغ بر ۴۸ هزار واحد صنعتی را با اشتغال افزون بر یک میلیون نفر در ۸۲۶ شهرک و ناحیه صنعتی سراسر کشور فراهم نموده‌اند.

این سازمان و شرکت‌های استانی تابعه در آن دسته از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور که متقاضیان به هر دلیلی موفق به ساخت و بهره ‌برداری از اراضی صنعتی نشده‌اند، در راستای تکالیف قانونی و با هدف جلوگیری از دلالی زمین، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های نظارتی و قضایی، نسبت به فسخ و خلع ید اراضی اقدام می‌نماید.

در راستای شفاف‌ سازی فرآیندها و تأکیدات وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، تمهیدات لازم درخصوص احصاء و الکترونیکی نمودن فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت پذیرفته است.

هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ممنوع بوده و انتقال اسناد واحدهای صنعتی دارای گواهی پایان کار بر اساس مفاد دفترچه قرارداد می‌بایست با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها صورت پذیرد.

تعدادی از بنگاه‌های‌ معاملات املاک با واسطه گری نسبت به خرید و فروش اراضی صنعتی در قالب وکالت و بدون طی تشریفات اداری اقدام می‌نمایند که مراتب تخلف موضوع مزبور، همه ساله و به‌صورت مکرر توسط این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها اطلاع رسانی شده که بر همین اساس و بنا به پیگیری‌های صورت گرفته توسط این سازمان، معاون محترم قضایی دادستان کل کشور نیز طی بخشنامه‌ای، این موضوع را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین اتاق اصناف کشور، مراتب را به اتاق اصناف استان‌ها ابلاغ نموده است.

علی هذا به منظور برخورد با هرگونه تخلف احتمالی، موضوع بررسی و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و قضایی، اقدام به موقع و قاطع انجام و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

شایان ذکر است، حسب اطلاع‌ رسانی‌های مکرر و مستمر این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها، هرگونه خرید و فروش زمین در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی فاقد وجاهت قانونی و ارتباط ساختارمند با دولت و این مجموعه می‌باشد و از عموم سرمایه ‌گذاران، صنعتگران و تولید کنندگان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور نیز دعوت می‌شود صرفاً از طریق مجاری رسمی و قانونی نسبت به دریافت خدمات مورد نیاز و نقل و انتقال قراردادهای منعقده با شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها اقدام نمایند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین حق قانونی خود می‌داند با تمسک به هرگونه اقدام پیشگیرانه، اراضی واقع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور را از دست اندازی سفته بازان و دلالان خارج نموده و در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران واقعی برای ایجاد واحد صنعتی مولد و اشتغال پایدار قرار دهد.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha