۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی در بخش فیبرنوری|پهنای باند اینترنت کردستان افزایش یافت
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی در بخش فیبرنوری|پهنای باند اینترنت کردستان افزایش یافت

سنندج – مدیر مخابرات منطقه کردستان ضمن اشاره به ارتقاء خدمات در این استان، از سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی مخابرات منطقه کردستان برای اجرای پروژه های فیبرنوری خبر داد.

آزاد حکمت در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ارتقاء خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف مخابراتی، گفت: یکی از اولویت های اصلی مخابرات منطقه کردستان، تسهیل در دسترسی مردم به امکانات روز در بخش ارتباط است.

وی از سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی مخابرات استان برای اجرای پروژه های فیبرنوری در سال جاری خبر داد و گفت: با این اقدام شاهد ارتقا و رضایتمندی مشتریان خانگی و کلان از کیفیت سرویس های مخابراتی هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از بسترهای امن در حوزه تلفن ثابت به شمار می رود، افزود: اجرای پروژه و کابل کشی فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی بر اساس استاندارد، از استراتژی های منطقه در راستای توسعه ی پایدار و کاهش آسیب های احتمالی به سیستم های مخابراتی است.

وی با اشاره به اینکه مخابرات منطقه در زمینه ارائه خدمات با کیفیت و نوین به مشتریان و کاهش آسیب به سیستم های مخابراتی سیاست توسعه فیبرنوری را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود پنج هزار کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی اجرا شده است که در این حوزه به عنوان استان پیشرو، عملکرد مطلوبی دارد.

حکمت با اعلام اینکه برای اجرای پروژه کابل کشی فیبر نوری و تامین تجهیزات، سرمایه گذاری لازم صورت گرفته است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از سیاست های مخابرات منطقه، گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: استفاده و بهره گیری از فناوری فیبر نوری راهکاری برای مرتفع نمودن محدودیت های موجود است که با حذف کابل های مسی هم شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات مبتنی بر این فناوری هستیم و هم به لحاظ اقتصادی اقدامات مثمرثمری صورت می گیرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: توسعه و عمران شهری، افزایش تقاضای اینترنت پرسرعت خانگی، ساخت و سازهای جدید در راستای سیاست های مسکن و شهرسازی ضرورتِ توسعه زیرساخت های ارتباطی مورد نیاز جوامع شهری و روستایی را به صورت محسوسی می طلبد که استفاده از بستر فیبرنوری و مزایای آن می تواند در برآورده نمودن تقاضای مشتریان مخابراتی منطقه کردستان نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت: فیبر نوری رشته ای از تارهای بسیار نازک شیشه ای است که به منظور ارسال امواج نوری در مسافت های طولانی از آن استفاده می شود.

جکمت افزایش پهنای باند به منظور ارسال سریعتر اطلاعات، افزایش کیفیت خدمات و سرویس های مخابراتی، ارسال اطلاعات بر بستر امن و مطمئن را از مزایا فیبر نوری دانست و گفت: انتظار می رود که در سایه اقدامات صورت گرفته زمینه برای ارتقاء خدمت به مشترکین فراهم شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha