۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
قابلیت جدید Google Photos برای افزایش امنیت عکس و ویدئو
تازه های نرم افزاری؛

قابلیت جدید Google Photos برای افزایش امنیت عکس و ویدئو

نرم افزار محبوب Google Photos از قابلیت جدید خود یعنی کدگذاری برای ورود به پوشه عکس های ذخیره شده شما در گوگل رونمایی کرد.

به گزارش بازار، در راستای افزایش اهمیت حفظ امنیت عکس ها و ویدئوهای خصوصی کاربران، نرم افزار محبوب Google Photos از قابلیت جدید خود یعنی کدگذاری برای ورود به پوشه عکس های ذخیره شده شما در گوگل رونمایی کرد.  

گوشی‌های پیکسل گوگل نخستین دستگاه‌های اندرودی بودند که به این ویژگی دسترسی پیدا کرده و اکنون تقریباً شش ماه بعد، بالاخره این قابلیت در دسترس گوشی‌های هوشمند اندرویدی سایر سازندگان  از جمله سامسونگ، اوپو و وان پلاس قرار گرفته است.

در حالی که Google Photos به عنوان یک سرویس ذخیره سازی ابری برای عکس های شما عمل می کند، شایان ذکر است که تصاویر منتقل شده به یک پوشه قفل شده، دیگر در فضای ابری پشتیبان گیری نمی شوند و فقط در تلفن هوشمند شما در دسترس خواهند بود. همزمان، اگر Google Photos را از گوشی خود حذف کنید یا داده های برنامه آن را پاک کنید، همه موارد داخل پوشه قفل شده شما نیز حذف خواهند شد.

به همین دلیل، قبل از شروع به کار با این قابلیت جدید Google Photos باید با استفاده از یکی از بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری عکس برای حفظ ایمنی، از این عکس‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اما برای استفاده از این قابلیت،  باید برنامه را باز کنید و به Library > Utilities > Locked Folder بروید تا این گزینه برای شما فعال شود.

از اینجا، فقط دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا قفل دستگاه خود را باز کنید، اما اگر قفل صفحه را برای گوشی هوشمند خود تنظیم نکرده اید، باید قبل از استفاده از پوشه قفل شده این کار را انجام دهید. هنگامی که ویژگی پوشه قفل شده آماده شد، می توانید عکس ها و ویدئوهای مد نظر خود را انتخاب کنید، روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و انتقال به پوشه قفل شده را انتخاب کنید تا این موارد از کتابخانه اصلی Google Photos پنهان شوند.

اما اگر صاحب یکی از تلفن‌های پیکسل Google هستید، می‌توانید عکس‌ها را مستقیماً از دوربین Pixel در پوشه قفل شده ذخیره کنید تا به‌طور خودکار پنهان شوند.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha