۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
دولت در حال تدوین لایحه‌ای برای بهسازی واحدهای مسکونی ناایمن است
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

دولت در حال تدوین لایحه‌ای برای بهسازی واحدهای مسکونی ناایمن است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: در حال تدوین لایحه‌ای به منظور بهسازی واحدهای مسکونی ناایمن کشور هستیم و امیدوارم به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در خصوص عملکرد وزارت راه‌وشهرسازی در زمینه بهسازی واحدهای مسکونی نا ایمن، گفت: در سال ۸۲ با وقوع زلزله ۶ ریشتری بم حدود ۳۵ هزار نفر از مردم جان خود را از دست دادند و پس از گذشت چند سال در زلزله  ۷ و ۳ دهم ریشتری کرمانشاه حدود ۶۵۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند، کاهش میزان جانباختگان نشان می‌دهد که در ساخت و مقاوم سازی ساختمان‌های جدید اقدامات خوبی صورت گرفته است اما برای ساخت‌و سازهای موجود ابزاری در اختیار نداریم.

۲۴ میلیون واحد مسکونی ناایمن و مشکوک در کشور وجود دارد
وی با اشاره به اینکه قانون نظام مهندسی در سال ۸۲ تصویب شد، از سال ۸۲ تا کنون کمتر از ۵ میلیون واحد مسکونی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۸ میلیون واحد مسکونی در کشور داریم که حدود ۵ میلیون آن بهسازی شده و تقریبا ۲۴ میلیون واحد مسکونی ناایمن در کشور وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت به قانونی برای ایمن سازی واحدهای فرسوده و قدیمی موجود نیاز دارد، عنوان کرد: پس از وقوع حادثه آتش ‌سوزی ساختمان پلاسکو، شهرداری اعلام کرد که بیش از ۱۰ نامه در زمینه رفع مشکلات این ساختمان ارسال کرده است که هیچکدام از آنها کارآیی لازم را نداشته‌اند، اگر قانونی به شهرداری اجازه پلمپ این ساختمان را می‌داد ما شاهد آن حادثه نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه موضوع بهسازی واحدهای مسکونی نا ایمن و فرسوده نیازمند قانون مستقل و جدید است، تصریح کرد:اگر زلزله‌ای در شهر تهران حادث شود اتفاقاتی که رخ می‌دهد قابل تصور نیست، برای جلوگیری از این حادثه نیازمند قانونی هستیم که دولت بتوانند با پرداخت تسهیلات مانع از زندگی مردم در ساختمان‌های ناایمن شود.

کمتر از  ۲ درصد واحدهای آپارتمانی ساخته شده قبل از انقلاب استانداردهای لازم را دارند

محمودزاده با اشاره به اینکه در حال تدوین لایحه‌ای به منظور بهسازی واحدهای مسکونی ناایمن کشور هستیم و امیدوارم به این موضوع توجه شود، ادامه داد: واحدهای نا ایمن تنها در بافت‌های فرسوده واقع نیستند بلکه کمتر از ۲ درصد واحدهای آپارتمانی ساخته شده قبل از انقلاب استانداردهای لازم ساختمانی را دارند و مابقی آنها در معرض خطر هستند.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha