۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
تمرکز و تجمیع منابع مالی بخش مسکن در صندوق ملی مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تمرکز و تجمیع منابع مالی بخش مسکن در صندوق ملی مسکن

حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تمامی وجوه و منابع مالی بخش مسکن مانند بودجه های سنواتی، اقساط مسکن مهر و مسکن اولی ها، خیرین مسکن ساز و ... در صندوق ملی مسکن تجمیع می شود.

به گزارش بازار، سید البرز حسینی، عضوکمیسیون عمران مجلس در مورد بازار افسار گسیخته اجاره مسکن گفت: در تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ نیز مقرر شد بانک ها تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد را به متقاضیان مسکن ملی بدهند که تلفیق منابع مالی صندوق ملی مسکن و تسهیلات بانکی می تواند منابع مالی قانون جهش تولید مسکن را تامین کند.

وی با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن در واقع طرح تکمیل کننده طرح های گذشته است گفت: یکی از نگرانی ها در سطح کشور این بود که تولید ۴ میلیون مسکن ظرف ۴ سال که منبعث از طرح جامع بود رقم کلانی می خواهد و تزریق این پول خلق پول جدیدی می کند و ساختار نظام اقتصادی را بهم می ریزد و ایجاد تورم کند.

حسینی تصریح کرد: بخشی از خانه های خالی ناشی از ساختار نظام مالی کشور است که اکثرا بانک ها در این حوزه سوداگرانه وارد شده اند و بخش اعظم این خانه های خالی مربوط به این بخش است و به منظور اینکه این بخش از حالت سوداگرانه خارج و به سمت تولید مسکن روانه شود طرح صندوق ملی تدوین شده که و مسئولیت آن با وزارت راه و شهرسازی است.

عضوکمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر در کشور حدود ۱۲ میلیون جوان در شرف ازدواج، ۲.۵ میلیون جوان بالای ۳۲ سال ازدواج نکرده، حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیون نفر بد مسکن که در حاشیه های شهرها زندگی می کند و ۵.۵ تا ۶ میلیون نفر مستاجر داریم که هر کدام از این موارد حاکی از آن است که حوزه ساخت و ساز کشور نیاز به فکر اساسی است.

کد خبر: ۱۲۲٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha