۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
مردم به زودی می توانند از طریق بازار متشکل ارزی خرید کنند
رئیس‌ بانک مرکزی در بازدید از صرافی‌های میدان فردوسی:

مردم به زودی می توانند از طریق بازار متشکل ارزی خرید کنند

صالح آبادی، رئیس‌ بانک مرکزی گفت: وضعیت ما در بازار ارز رو به بهبود و بهتر شدن است، به زودی بستر خرید ارز از طریق سامانه بازار متشکل ارزی برای عموم مردم فراهم خواهد شد.

به گزارش بازار، علی صالح آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی در بازدید سرزده‌ امروز از صرافی‌های میدان فردوسی گفت: در بخش حواله در سامانه نیما، عرضه به مراتب بیشتر از تقاضا است و از این بابت مشکلی وجود ندارد. همچنین  در حال حاضر در بازار متشکل ارزی هم، هیچ مشکلی در بخش عرضه نداریم و هر میزان تقاضا در سامانه داشته باشیم، تامین و عرضه خواهد شد.

در خصوص برخی از نرخ‌های اعلام شده در فضای مجازی باید گفت این نرخ‌ها خارج از بازار متشکل است و به رسمیت نمی‌شناسیم؛ این در حالی است که وقتی که در بازار متشکل عرضه به اندازه کافی داریم و هیچ مشکلی از جانب عرضه نداریم، متقاضیان می‌توانند از طریق عرضه در بازار متشکل تامین ارز کنند.

تسهیل در بازار ارز از طریق بازار متشکل ارزی انجام شده است و همچنان هم در بازار متشکل دنبال راهکارهایی هستیم که دسترسی مردم را به بازار متشکل تسهیل کنیم.

به زودی دسترسی مردم به سامانه بازار متشکل ارزی تسهیل می‌شود و از این طریق صفوف خرید ارز از بین خواهد رفت و مردم بدون اینکه نیاز باشد که مدارک و مستندات خود را به صرافی‌ها بیاورند، می‌توانند از طریق سامانه بازار متشکل ارزی درخواست ارائه دهند و نیاز ارزی آنها تامین خواهد شد.

به گفته صالح آبادی این سامانه یک تا دو ماه آینده آماده خواهد شد و از این طریق مردم می‌توانند به صورت غیرحضوری به سامانه بازار متشکل ارزی وارد شوند و درخواست ارزی خود را به ثبت رسانند تا نیاز ارزی آن‌ها تامین شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha