۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
سازمان غذا و دارو به دلیل ارز ترجیحی لِه شده است
رئیس سازمان غذا و دارو:

سازمان غذا و دارو به دلیل ارز ترجیحی لِه شده است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو به دلیل ارز ترجیحی و ارزپاشی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی لِه شده و کارهای اساسی این سازمان تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

به گزارش بازار، بهرام دارایی با بیان اینکه در بازار محصولات آرایشی دو اتفاق مهم افزایش مصرف در مردان و کاهش سن مصرف رخ داده است.

وی افزود: سازمان غذا و دارو به دلیل ارز ترجیحی و ارزپاشی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی "لِه" شده و کارهای اساسی این سازمان تحت‌الشعاع قرار گرفته است، اما خوشبختانه در حوزه آرایشی و بهداشتی درگیر چنین مباحثی نیستیم.

دارایی ادامه داد: برای کاهش قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی علاوه بر شناسه‌گذاری و شناسایی اصالت محصولات، باید به نیازهای بازار داخلی هم توجه کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در سال‌های قبل در جنوب کشور و از ته‌لنجی‌ها بازدیدی داشتم و شاهد وضعیت بسیار خطرناکی از نظر وجود سرب و جیوه در محصولاتی مانند خط چشم، رژ لب بودم گفت: برخی آمارهای مَن‌درآوردی درباره حوزه دارو می‌دهند. حداکثر ارز اختصاص یافته به حوزه دارو ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده که سرمنشا بسیاری از مشکلات هم شده است وای کاش دارو هم مانند حوزه آرایشی و بهداشتی از این ارز جدا شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha