۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
تب و تاب در بازار ارز تبریز/ دلالان دلار بازار گرمی می‌کنند
گزارش میدانی از بازار تبریز؛

تب و تاب در بازار ارز تبریز/ دلالان دلار بازار گرمی می‌کنند

تبریز- به دنبال افزایش نرخ ارز در صرافی ها بار دیگر بازار ارز در تبریز داغ شده است و خیابان دارایی تبریز مملو از دلار بازان است.

بازار، گروه استان ها؛ کافیست این روزها به خیابان دارایی تبریز سری بزنید تا انبوه جمعیتی را ببینید که از خانم خانه دار گرفته تا پیرمرد و دانشجو در حال رفت و آمد به صرافی ها و صحبت با دلالان بازار ارز تبریز هستند.

افزایش نرخ دلار از هفته گذشته در تبریز و سایر شهرهای کشور آغاز شده و هم اکنون دلار در تبریز به قیمت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می شود.

این افزایش قیمت باعث شده تا جمعیت دلالان در بازار بیشتر شود تا جایی که در بازار ارز تبریز جایی برای سوزن انداختن نیست. جالب اینکه دلالان و صرافی‌ها از فروش دلار امتناع می‌کنند.

بازار «امیرنو» پاتوق دلالان غیرمجاز دلار شد

به دنبال افزایش نرخ ارز در صرافی ها بار دیگر بازار «امیرنو» تبریز پاتوق دلالان غیرمجاز ارز با ازدحام مواجه شده است و دلار با قیمت های بالای ۱۴ هزار تومان توسط دلالان معامله می شود.

جالب تر اینکه عدم فروش دلار توسط صرافی ها باعث بازار گرمی دلالان شده است و به نظر می رسد شاهد بی ثباتی و افزایش نرخ ارز در کشور طی روزهای آتی خواهیم بود.

پیش بینی دلالان از افزایش نرخ ارز

در هیاهوی افزایش خریدهای هیجانی در بازار ارز، دلال‌های خیابان دارایی تبریز نیز به مردم و آنهایی که برای خرید و فروش به بازار می آیند، می گویند که قیمت دلار باز هم رشد خواهد کرد.

دلال‌های خیابان دارایی تبریز به مردم می گویند که قیمت دلار باز هم رشد خواهد کردبررسی ها و مشاهدات خبرنگار بازار حاکی از آن است که دلار در ساعت ۱۸ روز سه شنبه در تبریز بین ۱۴۰۰۰ تومان و ۱۴۲۰۰ تومان خرید و فروش می شود. یورو نیز با ٢٥٠تومان افزایش از کانال ١٥هزار تومان نیز عبور کرده است.

به این ترتیب قیمت یورو برای فروش ١٥١٠٠ تومان و برای خرید ١٤٧٠٠ تومان انجام می شود.

بنزین بهانه ای برای افزایش نرخ ارز

یکی از دلالان بازار ارز در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص دلایل رشد نرخ ارز می گوید: دلیل خاصی ندارد و بعداز مدت ها که دلار در کانال ۱۱ هزار تومانی معامله می شد، هم اکنون با افزایش تقاضا شاهد رشد قیمت هستیم.

علیرضا حسینی ادامه می دهد: بنزین بهانه ای برای افزایش نرخ ارز بود، این روزها همه مردم فکر می کنند بعداز جریانات افزایش نرخ بنزین همه کالاها و خدمات گران خواهد شد و برای همین دلار می خرند تا ارزش پولی خود را حفظ کنند.

برخی از خانم های خانه دار و دانشجویان نیز برای خرید دلار به بازار آمده اند

وی می افزاید: از صبح امروز جمعیت حاضر در بازار ارز تبریز زیادتر شده است و برخی از خانم های خانه دار و دانشجویان نیز برای خرید دلار به بازار آمده اند.

دولت کسری بودجه دارد

یکی دیگر از فعالان بازار ارز در تبریز می گوید: دولت کسری بودجه دارد و با افزایش نرخ ارز می خواهد آن را جبران کند.

وی که از گفتن اسمش به خبرنگار بازار امتناع می کند، ادامه می دهد: دست و بال دولت تنگ است و در این بودجه چاره ای جز افزایش نرخ ارز ندارد. بعداز بنزین فکر می کنم نوبت افزایش قیمت دیگر حامل های انرژی و افزایش مالیات است.

وقتی دلار ۱۱ هزار تومان بود آنها را خریدم و حالا سر هر دلار ۳ هزار تومان سود کرده اماین شهروند تبریزی می افزاید: حدود ۵ هزار دلار دارم که صبر می‌کنم با دلار۱۶ هزار تومانی بفروشم. وقتی دلار ۱۱ هزار تومان بود آنها را خریدم و حالا سر هر دلار ۳ هزار تومان سود کرده ام.

شایعه پراکنی دلالان بازار ارز در تبریز

یکی از شهروندان تبریزی که برای خرید دلار به بازار امیرنو آماده است به خبرنگار بازار می گوید: دلالان در بازار امروز فقط در حال شایعه پراکنی برای افزایش قیمت دلار و یورو هستند، آنها فقط بازارگرمی می کنند.

امیررضا وحدتی ادامه می دهد: یک سفر خارجی دارم و مجبورم دلار بخرم، اگر مجبور نبودم به این بازار نیامدم. دلالان بیشتر در حال تلاش برای افزایش نرخ دلار هستند. آنها به صورت هماهنگ در بازار این شایعه را راه انداخته اند که چند روز بعد قیمت دلار افزایش می یابد.

وی می گوید: در این ساعت از معاملات بازار ارز قیمت دلار و یورو نسبت به ابتدای روز افزایش یافته است و من هنوز موفق به خرید نشده ام.

این جوان ادامه می دهد: امیدوارم دولت و بانک مرکزی تدبیری اتخاذ کنند و این افزایش قیمت ارز را کنترل کنند و از مردم نیز خواهش می کنم تا از خرید هیجانی دلار و یورو خودداری کنند. بدون شک خریدهای هیجانی و ورود تقاضای کاذب باعث افزایش قیمت دلارطی این روزهای اخیر شده است.

طلا به گرمی ۵۰۰ هزار تومان رسید

قیمت هر گرم طلای ١٨عیار به ۴۹۰ تا ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به ابتدای امروز ۱۵ هزار تومان گران تر شده است.

قیمت سکه امامی در حال حاضر چهار میلیون و ٧٨٠ و سکه طرح قدیم چهار میلیون و ٧٧٠هزار تومان است.

تنها چیزی که در بازار تغییر نکرده است نظر دلال‌ها و صراف‌ها درباره نامعلوم بودن قیمت دلار در روزهای آینده است. برخی ها می گویند قیمت کنترل می شود و برخی دیگر نیز که تعدادشان زیاد است از دلار ۲۰ هزار و ۲۴ هزار تومانی سخن می گویند.

کد خبر: ۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha