۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
برگزاری دوره آموزشی جایگاه پدافند غیر عامل در پروژه های سازمان ملی زمین و مسکن
مدیرکل دفتر طرح‌ها و الگوهای ساخت سازمان اعلام کرد

برگزاری دوره آموزشی جایگاه پدافند غیر عامل در پروژه های سازمان ملی زمین و مسکن

دوره آموزشی جایگاه پدافند غیرعامل در پروژه‌های سازمان ملی زمین و مسکن با هدف آشناسی و آگاهی‌بخشی در موضوع پدافند غیرعامل و الزامات آن در محل سازمان ملی برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مصطفی مهرداد فر مدیرکل دفتر طرح‌ها و الگوهای ساخت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برگزاری دوره آموزشی جایگاه پدافند غیر عامل در پروژه‌های سازمان ملی زمین و مسکن گفت: این دوره با هدف آشنائی و آگاهی‌بخشی همکاران حوزه مسکن و فنی و مهندسی با اهمیت موضوع پدافند غیر عامل و الزامات آن برگزار شد.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و الگوهای ساخت سازمان ملی زمین و مسکن افزود: از آنجا که لزوم پرداختن به الزامات پدافند غیرعامل در فرایندهای توسعه زمین و مسکن از مرحله مکان‌یابی تا طراحی و اجرا نقش کلیدی و حساس است، مکان یابی محیط‌های مسکونی متناسب با الزامات حریم‌های حفاظتی و حریم‌های امنیتی مراکز حیاتی، حساس و مهم علاوه بر افزایش امنیت ملی، منجر به حفظ امنیت و ایمنی محیط‌های مسکونی که مبنای طرح‌های آماده سازی هستند، خواهد بود. بنابراین آموزش و آگاهی در این حوزه یک فرایند هم‌افزای سودمند در حوزه ملی تا مقیاس محلی می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره آموزشی ضمن بحث و بررسی در خصوص مکانیابی مناسب با لحاظ ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌های آماده‌سازی زمین سازمان به مباحث گوناگونی از جمله قوانین و مقررات و آئین‌نامه‌های اجرایی پدافند غیر عامل پرداخته شد و نقش و جایگاه سطح بندی مناطق، اماکن و پروژه‌ها در فرایندهای توسعه زمین تبیین شد.

گفتنی است در انتهای این دوره آموزشی، جلسه پرسش و پاسخ و رفع سوالات و ابهامات همکاران استانی برگزار شد.

کد خبر: ۱۲۱٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha