وزارت ارتباطات تاکنون برخلاف قانون زیرساخت‌های لازم را اجرایی نکرده است
نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

وزارت ارتباطات تاکنون برخلاف قانون زیرساخت‌های لازم را اجرایی نکرده است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری در دولت قبل برخلاف قانون، اقدامات لازم را جهت آماده سازی زیرساخت‌های لازم انجام نداده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری گفت: یکی از مهمترین نیازهای جامعه تحول دیجیتال است و آینده کشور بستگی به تحول در بحث دیجیتال دارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری به واسطه مأموریتی که در تأسیس و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز فضای مجازی دارد، مهمترین بخش از زنجیره مدیریت فضای مجازی محسوب می‌شود، این وزارتخانه به دلیل آن که علم محور است، برای تربیت مدیران جوان و مدیریت کشور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه عدم توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی و خدمات پایه کاربردی مانند پیام رسان‌های بومی، موتور جستجو، عدم تحقق مفهوم حکمرانی سایبری، عدم تحقق مفهوم دولت الکترونیک و سرعت و کیفیت و دسترسی به سرعت پایین اینترنت از جمله عقب‌افتادگی‌ها و کاستی‌های این فناوری است که در دولت قبلی نسبت به آن بی‌توجهی شده و زیرساخت‌های آن فراهم نشده است.

موسوی لارگانی تأکید کرد: علیرغم اینکه مجلس در برنامه ۵ ساله ششم توسعه برنامه خوبی را برای وزارت ارتباطات و فناوری تصویر کرد اما ماده (۶۷) آن مغفول مانده است. متأسفانه در رابطه با پیشرفت پهنای باند اینترنتی، حمایت از بخش خصوصی و استارت‌آپ‌های بومی و ... غفلت انجام شده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha