۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳
تهیه اولویت برای نصب و توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات
عملکرد ۳ ماه نخست دولت سیزدهم در حوزه راهداری؛

تهیه اولویت برای نصب و توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات

تهیه اولویت سوم محورهای پیشنهادی برای نصب و توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سه‌ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه‌ و شهرسازی، وزارت راه‌وشهرسازی با تدوین گزارشی به ارائه دستاوردهای خود در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه ایمنی و نگهداری ابنیه فنی راه‌ها پرداخته است.

بر اساس این گزارش، تهیه و تدوین گزارش ارزیابی اثربخشی طرح‌های ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای در یک دهه گذشته، تهیه اولویت سوم محورهای پیشنهادی برای نصب و توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات و ابلاغ دستورالعمل مدیریت صحنه تصادف در راه‌های کشور بخشی از عملکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این بازه زمانی هستند.

تنقیه پل‌ها و اصلاح و پاکسازی دستک‌ها و دیوارهای حایل به تعداد ۴۹۰ دستگاه
همچنین پیگیری بازگشایی محور خرم آباد-پل دختر برای تردد بارهای ترافیکی بعد از دو سال و نیم انسداد به‌دلیل تخریب ناشی از سیل، صدور پنج موافقت اولیه احداث مراکز معاینه فنی خودروهای نیمه سنگین و سنگین و صدور سه مجوز بهره‌برداری از مراکز معاینه فنی خودروهای نیمه سنگین و سنگین دیگر اقدامات این سازمان به‌شمار می‌روند.

در این گزارش به نگهداری ابنیه فنی راه‌ها نیز اشاره شده است. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای نگهداری ابنیه فنی راه‌ها اقدام به انجام تعمیرات اساسی آنها کرده است. بر این اساس تعمیرات اساسی و نگهداری پل‌های بزرگ و ابنیه فنی به تعداد ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه در دست اقدام است. برای این پروژه در یکصد روز اخیر بین ۱۰ تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی گزارش شده است. آنگونه که در این گزارش آمده است، در صورت تامین اعتبار لازم، تعمیرات اساسی و نگهداری بیشتر این ابنیه تا پایان سال مالی خاتمه می‌یابند.

علاوه بر این در این مدت عملیات شست و شو و رنگ‌آمیزی ۶۰ دستگاه پل‌ بزرگ و تونل، ۴۹۰ دستگاه تنقیه پل‌ها و اصلاح و پاکسازی دستک‌ها و دیوارهای حایل و تعمیر و بازسازی ۴۰ عدد درزهای انبساط و نرده پل‌ها انجام شده است.

رفع و اصلاح ۶۹ نقطه حادثه‌خیز
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین در این بازه زمانی اقدام به رفع و اصلاح ۶۹ نقطه حادثه‌خیز و در دستور کار قرار دادن اتمام ۵۹۵ نقطه حادثه‌خیز نیمه تمام کرده است. بر اساس این گزارش، در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، نقاط حادثه‌خیز نیمه تمام به‌طور متوسط ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال بخشی از آن خاتمه می‌یابد.

کد خبر: ۱۲۱٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha