۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
چالش اساسی نبود نظارت دقیق در ساختار بانک مرکزی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

چالش اساسی نبود نظارت دقیق در ساختار بانک مرکزی

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمرکز نظام بانکی باید بر آن هایی باشد که منابع را در جای دیگر به غیر از اهداف مربوط، خرج کردند و باید با آن ها برخورد و اسامی آن ها اعلام شود.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود نظارت دقیق در ساختار بانک مرکزی، چالش اساسی است، گفت: ساختار نظارتی بانک مرکزی، ساختار پس از وقوع است و برخط نیست.

پورابراهیمی افزود: کسانی که معوقات بانکی دارند و در فهرست مطالبات غیر جاری نظام بانکی قرار می گیرند در چند دسته بندی قرار می گیرند؛ نخست کسانی هستند که به واسطه شرایط اقتصادی کشور، امکان پرداخت معوقات را ندارند و باید به آن ها کمک کنیم.

او ادامه داد: بخشی هم کسانی هستند که نه به علت شرایط اقتصادی بلکه به علت اینکه منابع را در جایی خارج از تعهدات خود قرار دادند و با ارتباطاتی که با شبکه بانکی داشتند، توانستند از این منابع استفاده کنند و منابع هم در سرجای خود قرار نگرفته است و به همین علت امکان وصول آن نیست و همچنین به علت نگرفتن ضمانت های لازم، نظام بانکی امکان وصول آن را ندارد.

پورابراهیمی افزود: یکی از بزرگ ترین بدهکاران نظام بانکی، دولت از جمله شرکت های مستقیم یا غیر مستقیم وابسته به دولت هستند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز نظام بانکی باید بر آن هایی باشد که منابع را در جای دیگر به غیر از اهداف مربوط، خرج کردند و باید با آن ها برخورد و اسامی آن ها اعلام شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های نظارتی نیز باید نظارت لازم را داشته باشند.

پورابراهیمی گفت: اگر این نظارت ها بر اساس روش های نوین و برنامه های نرم افزاری جدید باشد امکان تخلف کم می شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha