۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۳
 افزایش سهم انرژی‌های تجدید پذیر در ترکیه

افزایش سهم انرژی‌های تجدید پذیر در ترکیه

سهم نیروگاه‌های تجدید پذیر در تولید انرژی ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۶ میلادی ۵۳ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) طی گزارشی به اسم «بازار انرژی تجدید پذیر» اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها سهم نیروگاه‌های تجدید پذیر در تولید انرژی ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۶ میلادی با افزایش ۲۶ گیگاوات به ۵۳ درصد خواهد رسید.

بنابراین ۸۰ درصد از این ظرفیت از انرژی خورشیدی و نیروی باد تولید خواهد شد. در این دوره انتظار می‌رود سیر صعودی سرمایه‌گذاری بر نیروگاه برق آبی در کشور کاهش یابد. نیروی باد در دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۴ میلادی پس از کندی مورد انتظار دوباره در دوره بهبودی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس تا پایان ماه اکتبر گذشته سهم تولید برق از این منابع نیز ۵۳ درصد (۵۲ هزار و ۵۵۵ مگاوات) از کل تولید ۹۹ هزار و ۵۰ مگاوات بوده است.

از سوی دیگر هیمی بهار، تحلیل‌گر ارشد آژانس بین‌المللی انرژی طی گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی در این رابطه اظهار داشت که «ترکیه در زمینه تولید انرژی سبز در جهان در جایگاه دوازدهم و در اروپا در جایگاه پنجم قرار گرفته‌است».

وی با بیان اینکه ترکیه در افزایش سهم انرژی تجدید پذیر در رده پس از کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا و هلند قرار دارد، گفت: «بر اساس سناریوی اصلی ما می‌تواند سهم ترکیه در این دوره بیشتر از مورد انتظار یعنی از ۲۶ گیگاوات شود. چون ارقام اسپانیا و هلند با ترکیه خیلی نزدیک است».

کد خبر: ۱۲۱٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha