۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
نظر تحلیلگران سرشناس در خصوص آینده قیمت بیت کوین
بازار بررسی کرد؛

نظر تحلیلگران سرشناس در خصوص آینده قیمت بیت کوین

با افت قیمت بیت کوین طی روزهای اخیر، نظرات زیادی در خصوص آینده قیمت این ارز دیجیتال محبوب طرح شده که عمده آنها، افزایش قیمت را برای بیت کوین در آینده نزدیک دیده اند.

به گزارش بازار، افت قیمت بیت کوین طی هفته‌های اخیر علیرغم خوشبینی های ایجاد شده در خصوص افزایش قیمت این ارز دیجیتال، تمامی حدس و گمان‌های قبلی را تقریباً باطل کرده و اکنون باید پیش بینی‌های جدیدی برای قیمت بیت کوین در آینده در نظر داشت.

پیش‌بینی‌های محافظه‌کارانه در خصوص بیت کوین مبتنی بر این است که قیمت این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

برخی از کارشناسان البته خوش بین تر هستند. به عنوان مثال، کیت والتمن اقتصاد دادن سرشناس در نیویورک و متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال، می‌گوید: «خبره ترین متخصصان در بازار کریپتو قیمت ۱۰۰۰۰۰ دلار را رأی بیت‌کوین طی سه ماهه اول ۲۰۲۲ یا زودتر پیش‌بینی می‌کنند.

برخی دیگر در پیش بینی یک عدد و تاریخ مردد بوده و به روند افزایش ارزش در طول زمان اشاره می‌کنند. جورین تیمر، مدیر ارشد اقتصاد بین الملل در مؤسسه Fidelity Investments، ماه گذشته پیش بینی کرد که سرمایه گذاران باید انتظار افزایش «بسیار پایدار» در ارزش بلندمدت بیت کوین را داشته باشند که ناشی از حرکت ارگانیک بازار است، وی همچنین رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار در آینده نزدیک را پیش بینی کرد.

کیانا دانیال، بنیانگذار Invest Diva و نویسنده کتاب «سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای آدمک ها» می‌گوید: «آنچه من از بیت کوین انتظار دارم، نوسانات [در] کوتاه مدت و رشد [در] بلندمدت است.

البته جای تعجب نیست؛ نظرات و پیش‌بینی‌های بسیار متفاوتی در مورد اینکه قیمت بیت‌کوین چقدر می‌تواند (و چه زمانی) بالا خواهد رفت، از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ و متخصصین معروف ارزهای دیجیتال وجود دارد. در اینجا چند پیش‌بینی دیگر وجود دارد که از پایین به بالا در سال آینده رتبه‌بندی شده‌اند:

ایان بالینا
سمت: سرمایه گذار بیت کوین و بنیانگذار شرکت تحقیقاتی و رسانه‌ای ارزهای دیجیتال Token Metrics
پیش بینی: ۷۵۰۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۱
چرا: داده‌های فنی مطمئناً ثابت می‌کند که ۱۰۰۰۰۰ دلار دور از ذهن نیست، اما بالینا به NextAdvisor گفت که ترجیح می‌دهد موضع محافظه کارانه تری اتخاذ کند.
متیو هایلند
سمت: تحلیل تکنیکال و تحلیلگر داده‌های بلاک چین
پیش بینی: ۲۵۰۰۰۰ دلار تا ژانویه ۲۰۲۲
چرا: هایلند در حساب توئیتر خود گفته است که عبور بیت کوین از آستانه ۱۰۰,۰۰۰ دلار اجتناب ناپذیر بوده و یک روند صعودی مطلوب را تسریع می‌کند. هایلند همچنین به صعود ۱۵۰ درصدی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد که طی آن این ارز دیجیتال از ۸۰۰۰ دلار به ۲۰۰۰۰ دلار افزایش یافت.
رابرت بریدلاو
سمت: مؤسس و مدیر عامل شرکت مشاوره و بازاریابی دارایی‌های دیجیتال Parallax Digital
پیش بینی: ۳۰۷۰۰۰ دلار تا اکتبر ۲۰۲۱ (اکنون گذشته) و ۱۲.۵ میلیون دلار تا سال ۲۰۳۱
چرا: فشارهای تورمی پس از COVID-19 باعث علاقه به ارزهای دیجیتال می‌شود و همین امر ارزش بیت کوین به بالاتر از پیش بینی‌های قبلی خواهد رساند. بریدلاو در مصاحبه‌ای در اوایل سال جاری، بریدلاو همچنین به این موضوع اشاره کرد که چگونه سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۱ تقریباً ۵۱۰ روز پس از رویدادی به نام «نصف‌سازی» است که در آن الگوریتم، بیت‌کوین پاداش تراکنش‌های استخراج در بلاک چین را تغییر می‌دهد. بریدلاو گفت که رویدادهای نصف شدن گذشته تقریباً ۵۰۰ روز پس از آن با اوج‌های جدیدی همراه شده است.
در همین حال، مؤسسات مالی بزرگ نیز پیش بینی‌های خود در خصوص آینده قیمت بیت کوین را انجام داده اند، به طوری که جی پی مورگان بالاترین قیمت بلندمدت یعنی ۱۴۶۰۰۰ دلار و بلومبرگ پیش بینی کرده که قیمتبیت کوین تا سال ۲۰۲۲ به ۴۰۰۰۰۰ دلار می‌رسد.

کد خبر: ۱۲۱٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha