۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
تذکر جدی به مسئولان درباره بازار مخرب بین بانکی؛ بورس به شدت آسیب دیده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به «بازار» خبر داد

تذکر جدی به مسئولان درباره بازار مخرب بین بانکی؛ بورس به شدت آسیب دیده است

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تدکر جدی به مسئولان درباره کنترل سود بین بانکی خبر داد و تصریح کرد: سرمایه ها با افزایش سود بین بانکی از بورس به سمت سود های بین بانکی می رود.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره افزایش نرخ بهره سود بین بانکی و تاثیر منفی آن بر بازار سرمایه، اظهار داشت: در این باره به مسئولان ذیربط تذکر داده‌ایم چراکه افزایش نرخ و بهره سود بین بانکی تأثیر منفی بر بازار بورس دارد.

وی متذکر شد: همچنین در جلسه مشترک اخیر بین مجلس شورای اسلامی و دولت، نمایندگان این موضوع را به دولتمردان گوشزد کردند که حتماً باید کنترل شود و قرار بر این شد که دولت این موضوع را پیگیری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: قطعا افزایش نرخ و بهره سود بین بانکی تاثیر مخربی بر بازار بورس دارد چرا که زمانی که نرخ سود بین بانکی بالا می‌رود، ممکن است سرمایه‌ها از بازار بورس به قسمت‌های دیگر سرازیر شود.

محبی نجم آبادی ادامه داد: نرخ سود بین بانکی یکی از عواملی است که همواره اقتصاددانان می‌گویند که تاثیر زیادی روی بازار بورس می‌گذارد و بنابراین باید کنترل شود و کاهش پیدا کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: دولتمردان وعده دادند که این موضوع را پیگیری کنند. مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس هم حتماً به این مسئله ورود جدی خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند که افزایش نرخ و بهره سود بین بانکی بازار سرمایه را دچار مشکل کند.

محبی نجم آبادی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به دیگر کمیسیون‌های مجلس وضعیت بازار بورس را بیشتر مورد توجه قرار می دهند و طرح‌ها و مباحثی درباره راهکارهای بهبود وضعیت بازار سرمایه در دستور کار آنان قرار دارد و حتماً موضوع جلوگیری از افزایش شدید نرخ بهره و سود بین بانکی را هم با مسئولان ذی‌ربط بررسی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ما باید مراقب باشیم چرا که بازار بورس آسیب دیده است و نمی خواهیم که بازار سرمایه بیش از این دچار آسیب شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: عوامل متعددی باعث آسیب به بازار بورس می شود؛ برای مثال اعمال دستوری قیمت‌ها یکی از این عوامل است و همچنین افزایش نرخ سود بین بانکی هم یکی دیگر از عوامل است و مولفه‌های مختلف دیگری هم در این زمینه وجود دارد. باید همه مولفه‌هایی را که روی بازار بورس موثر هستند، مورد توجه قرار داد و نباید وضعیت این مولفه‌ها به گونه‌ای باشد که روی بازار سرمایه تاثیر منفی بگذارد.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha