۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
قیمت فروش نفت عربستان به آسیا افزایش یافت

قیمت فروش نفت عربستان به آسیا افزایش یافت

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود برای عرضه به مشتریان آسیایی را افزایش داد و به بالاترین سطح در نزدیک به دو سال اخیر رساند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، عربستان قیمت رسمی فروش انواع نفت خام خود در ماه ژانویه را برای عرضه به مشتریان آسیایی برای دومین ماه پیاپی افزایش داد و در ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجه درآمد در بازار تک‌محموله‌ای خاورمیانه بود.

افزایش قیمت روز یکشنبه (۱۴ آذرماه) آرامکو با وجود تصمیم هفته گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس)، برای ادامه افزایش عرضه به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه ژانویه انجام شد.

آرامکو قیمت رسمی فروش ماه ژانویه نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی ۳ دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد که این نرخ ۶۰ سنت بالاتر از ماه دسامبر بود. بر اساس داده‌های رویترز، آرامکو با این تصمیم بیشترین تفاوت قیمت در نزدیک به دو سال اخیر را ثبت کرد.

آرامکو همچنین قیمت رسمی فروش نفت نوع «سبک عربی» را در ماه ژانویه به منطقه شمال غربی اروپا، با یک دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه تخفیف در مقابل نفت خام شاخص برنت دریای شمال عرضه کرد.

قیمت رسمی فروش عربستان برای تحویل در ماه ژانویه به مشتریانش در ایالات متحده آمریکا هم به ارزش مثبت ۲ دلار و ۱۵ سنت برای هر بشکه نسبت به شاخص خام ترش آرگوس (ASCI) تعیین شد.

عربستان قیمت نفت خود را بر اساس پیشنهاد مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود نسبت به ماه گذشته، بر اساس قیمت فرآورده‌ها تعیین می‌کند.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha