۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کاهش تولید مبل در اصفهان به یک سوم ظرفیت|صادرات نداریم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

کاهش تولید مبل در اصفهان به یک سوم ظرفیت|صادرات نداریم

اصفهان – عضو اتحادیه تولید و فروش مبل اصفهان گفت: تعدادی از کارگاه‌های تولید مبل در اصفهان تعطیل و دیگر کارگاه‌ها نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت دارند.

حجت‌الله پورحقانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت تولید و فروش مبل در اصفهان اظهار داشت: علی رغم داشتن سابقه ۵۰ ساله فعالیت در تولید و فروش مبل تاکنون چنین بحرانی را در بازار شاهد نبودم.

افزایش ۵۵۰ درصدی قیمت ابر در اصفهان
وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید مبل طی دو سال اخیر چشمگیر بوده است، تصریح کرد: برای مثال ابر در سه ماه پایانی سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش داشته و امسال نیز همین محصول نیز ۱۵۰ درصد گران‌تر شده است.

رئیس سابق اتحادیه تولید و مبل در اصفهان با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه منجر به افزایش قیمت تمام شده تولید مبل در نهایت قیمت بالای فروش این محصول می‌شود، ادامه داد: هنوز نمی دانیم منشا ناگهانی این میزان افزایش قیمت مواد اولیه چیست و هیچ ساختار درستی برای آن نیست و همه این قیمت‌گذاری ها به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شود.

استحصال چوب در داخل کشور محدودیت دارد
وی با اشاره به تورم ناشی از کاهش ارزش پول ملی اضافه کرد: استحصال چوب در داخل کشور محدودیت دارد و چوب از گرجستان، اوکراین و روسیه وارد می‌شود، مواد اولیه پارچه نیز از ترکیه وارد می‌شود، جنس ایرانی هم مرغوب است اما مردم هنوز اعتماد نمی‌کنند و به همین دلیل متناسب با افزایش دلار، قیمت مبل هم بالا رفته است.

پور حقانی در خصوص فعالیت کارگاه‌های تولید مبل در اصفهان گفت: تعدادی از این کارگاه‌ها تعطیل و دیگر کارگاه‌ها نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت تولیدی که مصرف نداشته باشد به درد نمی خورد و این روزها با توجه به افزایش قیمت یک بشکه تینر از سه میلیون تومان به ۶ میلیون تومان فعالیت بیشتر نیز به صرفه نیست.

دولت باید باب صادرات را برای مبل باز کند
عضو اتحادیه تولید و فروش مبل در اصفهان با بیان اینکه دولت باید باب صادرات را برای مبل باز کند، ابراز داشت: در حال حاضر از اصفهان صادرات اندکی مبل به کشورهای افغانستان و عراق داریم که آورده خاصی برای تولید کنندگان ندارد.

وی گفت: هنر تولید مبل در اصفهان قابلیت ارائه و فروش در کشورهای اروپایی را دارد و مسئولان باید به این امر توجه کنند.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha