۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
راه‌اندازی فاز سوم «سامانه جامع هوشمند تعاون»

راه‌اندازی فاز سوم «سامانه جامع هوشمند تعاون»

مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی از راه‌اندازی فاز سوم «سامانه جامع هوشمند تعاون» برای تسریع صدور مجوز تشکیل تعاونی خبر داد.

به گزارش بازار، بر اساس این سامانه، مستندات مورد نیاز برای تشکیل تعاونی به طور الکترونیکی با رعایت ملاحظات قانونی برای ارائه به سازمان ثبت شرکت‌ها دریافت و به سازمان ثبت شرکت ها تحویل می‌شود؛ این موضوع باعث تسریع فرآیند صدور مجوز تشکیل تعاونی و افزایش رضایت ذینفعان آن شده است.

همچنین فاز اول «سامانه داشبوردهای مدیریتی» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حال راه اندازی است و در سامانه جامع روابط کار قابلیت گفت‌وگوی برخط برای افزایش رضایت‌مندی مخاطبان و افزایش کانال های ارتباطی اضافه شده است که گزارش های دریافتی نشان می‌دهد این طرح با استقبال مخاطبان همراه بوده است.

طرح «احراز هویت یکپارچه (SSO) » برای سامانه‌های وزارتخانه برای افزایش رضایت ذینفعان و کاربران سامانه های خدمت رسانی و یکپارچه سازی سامانه‌ها از سمت کاربران، تهیه شده است و پس از اقدامات قانونی، اجرایی می شود.

 ارایه خدمات «یادگیری الکترونیکی» به کارکنان با توجه به تغییر رویکرد در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت کارکنان و استفاده از زیر ساخت‌های یادگیری الکترونیکی از دیگر اقدامات این مرکز است که بر همین اساس، در سه ماهه گذشته ۳۸ هزار و ۲۳۶ نفر ساعت آموزش به همکاران در کل کشور، ارایه شده که باعث کاهش هزینه ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شده است.

همچنین در خصوص شناسایی وظایف و اختیارات قابل تفویض به ادارات کل استان‌ها و شهرستان ها ۱۰۴ وظیفه  و ۱۵۶ فعالیت برای واگذاری بررسی شده که بر این اساس ۱۳ وظیفه جهت و ۶ فعالیت به منظور تفویض و واگذاری، نهایی شده است.

در راستای تسهیل فرآیندهای کسب و کار، از ۴۴ مجوز کسب و کار دستگاه، سه عنوان مجوز، «مشاغل خانگی» و «مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی» از معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و «ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی» از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دستور کار قرار گرفته و مقدمات اجرایی شدن آنها فراهم و به شیوه پسینی عملیاتی شده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha