۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
مشکلات و صورت های مالی بانک ملی با حضور مدیران این بانک بررسی شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکلات و صورت های مالی بانک ملی با حضور مدیران این بانک بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیران بانک ملی در نشست این کمیسیون حضور یافتند و گزارشی در خصوص مشکلات، ترازنامه و صورت های مالی و ... به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه دادند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست شامگاه گذشته کمیسیون متبوع خود گفت: ابتدا در جلسه‌ای با حضور رئیس اتحادیه فرش دستباف ایران و بافندگان فرش و بخش خصوصی فعال در حوزه فرش موضوع حمایت از فرش دستباف به عنوان یک هنر ملی، احیای فرش روستایی و فرش‌بافان و رفع مشکلات آنها در حوزه بیمه، حمایت بانکی و مالیات بحث و بررسی انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص لزوم تعیین متولی مناسب و پرهیز از تعیین متولیان متفاوت و متغیر از جمله اینکه یک روز وزارت جهاد کشاورزی متولی فرش‌بافان نباشد و روز دیگر وزرات صمت،   بحث‌های متفاوتی مطرح شد.

مرحباء تصریح کرد: مدیران بانک ملی ایران در بخش دوم جلسه حضور یافتند و گزارشی در خصوص مشکلات، فرصت‌ها، تهدیدات، ترازنامه و صورت های مالی و ... به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه دادند، در این نشست بر تغییر ساختار بانک ملی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه تاکید شد. بانک ملی دارای دارایی های عظیم و فوق العاده ای است که باید از آنها استفاده بهینه کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ضرورت وجود نظم در مدیریت و در ساختاردهی مناسب و تعیین تکلیف تسهیلات تکلیفی که به بانک تحمیل می شود از جمله موارد دیگری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با توجه به اینکه بانک ملی به دلیل تکلیف های دولت ها تحت فشار بسیاری است بنابراین ضرورت حمایت از بانک ملی باید مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: مالیات بر عایدی سرمایه نیز در این جلسه بررسی و قرار شد، متن تهیه شده توسط مرکز پژوهش های مجلس در اختیار دستگاه ها از جمله  بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و ... قرار گیرد تا آنها نظرات کلی خود را اعلام و بعد از جمع بندی طی جلسه هفته آینده در صحن کمیسیون مطرح شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha