۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳
طلب ۵۰ میلیاردی سویاکاران گلستانی پرداخت نشد
مدیرکل غله گلستان:

طلب ۵۰ میلیاردی سویاکاران گلستانی پرداخت نشد

گرگان- سجادی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به طلب ۵۰ میلیارد تومانی سویاکاران استان، گفت: علیرغم قول های داده شده مبنی بر پرداخت مطالبات در روزهای اخیر اما تاکنون این امر محقق نشده است.

سید خالق سجادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: تاکنون هشت هزار تن سویا از کشاورزان گلستانی خریداری شده و ۲۹ میلیارد تومان از طلب آن ها تا ۲۹ آبان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان این که ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات سویاکاران استان باقی مانده است، افزود: علیرغم پیگیری های انجام شده و قول روزانه که داده شده اما این کار عملی نشد و ما از تمام توان خود و از ظرفیت نمایندگان، استانداری و دستگاه های نظارتی پیگیری این امر هستیم تا زودتر این مشکل برطرف شود.

وی ضمن عذرخواهی از کشاورزان، گفت: می دانیم که کشاورزان برای کشت گندم خود نیاز به نقدینگی دارند اما ما هم پیگیری این هستیم تا این مشکل ظرف یکی دو روز آینده برطرف شود.

سجادی ادامه داد: نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی هم در این راستا قول های مساعد داده که این مسأله را از وزیر جهاد و یا معاون اول رئیس جمهور پیگیری کنند تا در اسرع وقت طلب به حق کشاورزان پرداخت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان بیان کرد: امسال در ۱۳ هزار هکتار اراضی گلستان سویا کشت شده و پیش بینی می‌شود ۲۵ هزار تُن دانه روغنی تولید شود.

وی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا امسال به حدود دو برابر افزایش یافت و ۱۲ هزار و ۴۱۹ تومان رسیده است.

گفتنی است که گلستان رتبه اول کاشت دانه روغنی سویا را در کشور دارا است.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha