۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
پیشنهاد شرکت معتبر سوییسی برای فروش سیمیلاتور ATR به ایران ایر

پیشنهاد شرکت معتبر سوییسی برای فروش سیمیلاتور ATR به ایران ایر

تولیدکننده سوییسی شبیه‌سازهای پرواز Axis، پیشنهاد رسمی خود را برای تامین شبیه‌ساز پرواز هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر)، ارایه کرد.

بازار_ دین رضوان قبادی نماینده رسمی شرکت اکسیس در جمهوری اسلامی ایران، ضمن اعلام این خبر، گفت: شرکت تولیدی شبیه‌ساز  Axis سوئیس پیشنهاد رسمی خود را برای فروش شبیه‌ساز آکبند هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ به ایران ایر ارائه کرده است.

به گفته وی، این شبیه‌ساز، ایران ایر را قادر می‌سازد تا آموزش خلبانان خود را در مرکز آموزش شبیه‌ساز پرواز واقع در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران برگزار کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های سوییسی خواهان حفظ و تقویت تجارت با جمهوری اسلامی ایران هستند و برخلاف طرف‌های برجام به ویژه ایالات متحده و ترامپ که از انجام تعهدات اقتصادی با ایران سرباز می‌زند، شرکای قابل اعتمادی به شمار می روند، از آمادگی و تعهد کامل شرکت Axis برای تامین یک عدد شبیه ساز نو آکبند ATR ۷۲-۶۰۰ با کلیه تجهیزات و پشتیبانی های لازم خبر داد.

وی با یادآوری اینکه مطابق با استانداردهای بین‌المللی ایمنی پرواز (ICAO) تمامی خلبانان موظف‌اند تا آموزش‌ها و چک‌های عملیاتی پرواز را در فواصل ۶ ماهه دریافت کنند تا صلاحیت آنها برای احراز و همچنین حفظ مجوز پرواز هواپیمایی که برای آن آموزش دیده‌اند، تایید شود، توضیح داد: در حال‌حاضر، ایران ایر، خلبانان ATR را برای دریافت آموزش‌های شبیه‌ساز به خارج از کشور می‌فرستد که اینکار هزینه‌بر بوده و بار مالی قابل‌توجهی را بر کشور، تحمیل می‌کند. در حالیکه احداث و راه‌اندازی این مراکز آموزش شبیه‌ساز پرواز در  مقر شرکت می‌تواند صرفه‌جویی در زمان و هزینه را به دنبال داشته باشد.

همچنانکه چندین سال پیش، ایران ایر، شبیه ساز پرواز هواپیمای A۳۱۰ خود را با موفقیت در مرکز آموزش شبیه‌ساز پرواز واقع در فرودگاه بین‌المللی تهران احداث کرد که این اقدام منافع زیادی را نیز نصیب آن ایرلاین کرد.

وی با اعلام این مطلب که پیشنهاد شرکت Axis به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۲ فروردین ارایه شده است، اظهار امیدواری کرد تا با اضافه شدن شبیه‌ساز پرواز هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰، بتواند خودکفایی خود در آموزش خلبانان را بیش از پیش گسترش داده و هزینه‌های گزاف و اتلاف زمان انجام اینگونه آموزش‌ها را در خارج از کشور به طرز چشمگیری کاهش دهد.

هم‌اکنون، ایران ایر ۱۳  فروند هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ که در مراحل اولیه اجرای برجام خریداری کرده بود را به خدمت گرفته است، این نوع هواپیما عمده هواپیمای عملیاتی ناوگان ایران ایر به حساب می‌آید، و به طبع، بیشترین نیاز به آموزش شبیه‌ساز پرواز خلبانان را به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته وی، هزینه اجاره شبیه‌ساز پرواز، ساعتی ۶۰۰ یورو معادل ۱۰ میلیون تومان به ازای هر ساعت آموزش پرواز است که همراه با هزینه سفر رقمی قابل توجه خواهد شد. ایران ایر با تجهیز مرکز شبیه ساز آموزش پرواز در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران به شبیه ساز هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ این شرکت، به آسانی می‌تواند سالانه میلیون‌ها یورو صرفه‌جویی کرده و در رابطه با آموزش خلبانان ATR به خودکفایی دست یابد. 

نماینده شرکت Axis با اشاره به اینکه ایران ایر زیرساخت و مهندسان مهاهر و مجرب لازم را برای عملیات و نگهدای شبیه سازهای پروان در مرکز شبیه ساز پرواز فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران در اختیار دارد، افزود: شبیه‌سازهای شرکت Axis توسط ایرلاین‌های برتر و شرکت‌های آموزش پرواز در سراسر جهان خریداری و مورد استفاده قرار گرفته است و بر اساس بالاترین استانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخته شده است.

به گفته وی، شبیه ساز پرواز ATR ۷۲-۶۰۰ پیشنهادی شرکت Axis برای ایران ایر، دارنده بالاترین رتبه‌بندی (Level D) از آژانس ایمنی پرواز اروپا (EASA) است که بالاترین استاندارد این صنعت در جهان به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این تجهیزات برای اطمینان از توانمندی پروازی خلبانان ایران، و با عنایت به منافع اقتصادی این اقدام برای اقتصادی ملی کشور، رئیس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، و رئیس بانک مرکزی نیز در رابطه با پیشنهاد رسمی شرکت Axis به ایران ایر، مطلع شده‌اند.

کد خبر: ۱۲٬۱۵۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha