۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
صرفه‌جویی ۸۰ میلیون دلاری با جایگزین شدن سی‌ان‌جی به‌جای بنزین

صرفه‌جویی ۸۰ میلیون دلاری با جایگزین شدن سی‌ان‌جی به‌جای بنزین

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: با دوگانه سوز کردن خودروها، ۸۰ میلیون دلار صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش بازار، جلیل سالاری در آیین امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودروی گازسوز بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و ایران خودرو افزود: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، تولید گازوئیل یورو ۴ در کشور ۳۰ میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

وی گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد تجهیزات تولید سوخت در کشور بومی‌سازی شده است.
 
سالاری اضافه کرد: از طریق جایگزینی سی‌ان‌جی (گاز طبیعی فشرده) با بنزین، در مصرف روزانه ۱۸۰ هزار لیتر بنزین صرفه‌جویی شده است.
 
معاون وزیر نفت گفت: مقدار صرفه‌جویی حاصل از جایگزینی سی‌ان‌جی با بنزین در کشور به‌دنبال اجرای مصوبه شورای اقتصاد حدود ۸۰ میلیون دلار بوده است.
 
وی با بیان اینکه وزارت نفت به مسئولیت اجتماعی خود در حوزه کیفیت سوخت عمل کرده است گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری وزارت نفت و گروه صنعتی ایران خودرو، ناوگان فرسوده را جایگزین کنیم و اتفاق مناسبی در حوزه تولید کارخانه‌ای اتفاق بیفتد تا افزون بر بهبود شاخص‌های آلایندگی، کاهش مصرف سوخت را نیز در پی داشته باشد.
 
بگفته سالاری هم‌اکنون ظرفیت توزیع روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد، اما مقدار توزیع هم‌اکنون روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب است بنابراین ضرورت دارد که در بخش ناوگان اقدام‌های گسترده‌تری انجام شود.
 
وی افزود: تاکنون ۶۰۰ هزار خودرو تبدیل کارگاهی شده‌اند و ۴۵ هزار خودروی گازسوز نیز از طریق این قرارداد در کارخانه تولید می‌شود که از این تعداد ۴۰ هزار خودرو، تاکسی و ۵ هزار خودرو، وانت خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha