۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
خداحافظی با معمار قطعه سازی صنعت خودرو در خراسان رضوی
مدیر گروه صنعتی پارت لاستیک دار فانی را وداع گفت

خداحافظی با معمار قطعه سازی صنعت خودرو در خراسان رضوی

مشهد- خراسان رضوی با «ایرج یزدانبخش»یکی از کارآفرینان شناخته شده و پیشکسوت صنعت که از وی به عنوان «پدر صنعت» نیز یاد می شود خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مرحوم یزدانبخش مدیر گروه صنعتی پارت لاستیک پس از ماه ها تحمل بیماری دار فانی را وداع گفت و جامعه صنعتی استان را داغدار کرد.

وی که پس از بازنشستگی از خدمات دولتی وارد فعالیت در بخش خصوصی شد در سال ۱۳۶۳ کارخانه پارت لاستیک را در حومه مشهد راه‌اندازی کرد که در حال حاضر افزون بر دو هزار و ۲۰۰ نفر در مجموعه کارخانجات وی اشتغال به کار دارند.

 مرحوم یزدانبخش متولد ۱۳۱۹  شهر نیشابور بود که حدود ۲۰ سال در سمت های کارشناس، مدیرکل و معاون در مرکز آمار ایران خدمت کرد و سپس واحد تولیدی پارت لاستیک را در مساحت ۲ هزار مترمربع با هدف تولید محصولاتی هم چون پاشنه کفش و انواع «اورینگ» ایجاد کرد.

گفتنی است این واحد اتولیدی که ابتدا کار خود را با ۱۰ کاگر شروع کرد هم‌اینک افزون بر دو هزار و ۲۰۰ شاغل در مجموعه ای با عنوان کارخانجات پارت لاستیک در وسعت ۳۰۰ هزار مترمربع دارد و به عنوان تولیدکننده پیشرفته‌ترین قطعات لاستیکی مورد استفاده در خودروهای ساخت داخل ایران محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه با صدور پیامی درگذشت ایرج یزدانبخش مدیر گروه صنعتی پارت لاستیک و پیشکسوت صنعت استان را تسلیت گفت و اظهار کرد: درگذشت مردی با تجربه گران سنگ در صنعت و کارآفرینی برجسته و غمخوار در استان، غمی بزرگ برای جامعه صنعتی و کارآفرینان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

در پیام علی رسولیان آمده است: وی که معمار قطعه سازی خودرو در استان بود در دوران حضور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، همواره فعالان اقتصادی به اشتغال آفرینی تشویق کرد تا چرخش چرخ صنعت کشور از غیر بی نیاز سازد.

کد خبر: ۱۲٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha