۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
تعهد ۹۰ درصدی تحویل گاز به خط سراسری از پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

تعهد ۹۰ درصدی تحویل گاز به خط سراسری از پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که پالایشگاه پنجم موفق شد در هشت ماه اخیر، به ۱۲ هزار میلیون مترمکعب استاندارد گاز که ۹۰ درصد تعهد تولید گاز طبیعی (متان) است، دست یابد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، هادی هاشم‌زاده فرهنگ با بیان اینکه حاصل پویندگی جمعی مدیران و کارکنان در سال ۱۴۰۰ مانند سال‌های گذشته نتایج ارزشمندی به بار آورده است، گفت: تعهد ۹۰ درصدی فرآورش گاز طبیعی (متان) به مقدار ۱۲ هزار میلیون مترمکعب استاندارد در هشت ماه گذشته که ۷.۴ درصد از کل مصرف گاز سالانه کشور را به خود اختصاص داده، از مهم‌ترین دستاوردهای کارکنان پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی درباره نقش جوانان شایسته و کارآمد پالایشگاه پنجم در خلق دستاوردهای بزرگ صنعت گاز، اظهار کرد: با همت و اقدام‌های نوآورانه متخصصان جوان توانستیم از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، ۳۳۳ هزار تن اتان را به تولید برسانیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: در همین بازه زمانی، موفق شدیم ۸۳ هزار تن پروپان و ۱۴۴ هزار تن بوتان نیز تولید کنیم.

هاشم‌زاده فرهنگ تصریح کرد: برای به انجام رساندن این مهم و برای کمک به توسعه پایدار کشور که به نوعی به مفهوم توسعه اقتصادی، توسعه ارزش‌های اجتماعی و حفاظت از زیست بوم است، همکاری همدلانه این گروه بزرگ و راهبری فرآیندهای سازمانی و تولیدی، به بهترین نحو ممکن نیاز است.

وی گفت: در هشت ماه سپری‌شده از سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۵ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده و موجبات شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم آورده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان با اشاره به یکی دیگر از محصولات تولیدشده در این پالایشگاه بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، بیش از  ۲۹ هزار تن گوگرد دانه‌بندی‌شده مرغوب نیز تولید شده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha