۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
نظارت مجلس برای جلوگیری از انحراف تسهیلات کارآفرینی
سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبر داد

نظارت مجلس برای جلوگیری از انحراف تسهیلات کارآفرینی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تسهیلاتی که برای اشتغال و کارآفرینی داده می شود به انحراف کشیده نشود، اظهار کرد: مهمترین مکانیزم های قانونی این مسئله دیوان محاسبات است.

به گزارش بازار، سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامیبا اشاره به اینکه در بودجه سال جاری در خصوص منابع قانون هدفمندی یارانه ها، مقرر شد مبالغی به عنوان تسهیلات در اختیار تولید گران و برای اشتغال اختصاص داده شود، گفت: بند الف قانون هدفمندی یارانه ها در بودجه سال جاری تاکید می کند که مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان به ایجاد، توسعه و تولید اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص یابد.

وی از تحقق و تامین منابع مورد نیاز گفت و بیان کرد: بعضا تصویب نامه و آئین نامه های اجرایی این قانون تهیه و ابلاغ شده است. به عنوان مثال هیئت وزیران در تیر ماه آئین نامه اجرایی را مشخص کرده است اما گزارش ها در مجلس حاکی از آن بود که تسهیلات مذکور، به کارآفرینان ارائه نمی شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: سه شنبه هفته گذشته جلسه ای برگزار شد که وزرای کار و اقتصاد حضور داشتند. نمایندگان مجلس در این زمینه مباحث لازم را مطرح و تاکید کردند که حتما باید قانون بودجه اجرایی شده و تا پایان سال منابع لازم حتما باید به صورت تسهیلات برای تولید و کارآفرینی اختصاص داده شود.

موسوی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تسهیلاتی که برای اشتغال و کارآفرینی داده می شود به انحراف کشیده نشود و در حقیقت از مسیر و هدف خود دور نشود، اظهار کرد: مهم ترین مکانیزم های قانونی این مسئله دیوان محاسبات است. این نهاد گزارش تفریق بودجه را مشخص می کند و به همین جهت باید تعیین شود که بودجه در محل های اصلی خود مصرف شده یا خیر.

وی افزود: متاسفانه هم بر اساس گزارش تفریق بودجه دیوان محاسبات و هم بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، بسیاری از تبصره و احکام بودجه سال گذشته عملیاتی نشده است. مجلس و سایر نهادها باید این مسائل را مورد بررسی قرار دهند و در این راستا پس از گزارشات دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها، انحرافات از بودجه یا عدم اجرای قانون را پیگیری می کنند.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha