۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
لزوم استفاده از فناوری در حوزه آب و خاک
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

لزوم استفاده از فناوری در حوزه آب و خاک

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از فرسایش خاک، استفاده از فناوری‌های نوین در این حوزه‌ها ضروری است.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم روز جهانی خاک افزود: حفاظت از آب و خاک باید ترویج یابد چرا که در حال حاضر شرایط مناسبی در حوزه خاک نداریم.

وی اضافه کرد: فراموش نکنیم برای شکل گیری از یک سانتی متر خاک هزار سال زمان نیاز است و باید از سرعت فرسایش خاک در کشور جلوگیری شود در این راستا نیاز به یک عزم جدی است یعنی مردم برای حفاظت از منابع آب و خاک به میدان بیایند همچنین رسانه‌ها و فضای مجازی نیز باید در این حوزه اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

ساداتی نژاد گفت: در بودجه سال آتی اقتصادی شدن اداره منابع طبیعی در نظر گرفته شده و در این راستا از ایده‌های همه نخبگان که منجر به حفاظت آب و خاک شود استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی افزود: باید نهضت حفاظت از آب، خاک و جنگل داری را راه اندازی کنیم و این موضوع نیاز به کمک همه مردم دارد.

تدوین آیین نامه قانون خاک توسط سازمان محیط زیست
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در راستای قانون خاک، سازمان محیط زیست در حال تدوین آیین نامه و دستورالعمل‌های مربوطه جهت پایش، پالایش، بازسازی و جلوگیری از تخریب خاک است.

صلاجقه در مراسم روز جهانی خاک افزود: پمپاژ بالای آب سفره‌های زیرزمینی را تخلیه کرده و موضوع فرسایش خاک نیز در کشور جدی است.
 
وی گفت: سالانه ۲۸ میلیارد دلار در دنیا هزینه شور شدن خاک است و در ایران نیز این موضوع در حال شکل گیری است به همین دلیل باید پسماندها و پس آپ‌هایی که در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند دقت بیشتری شود همچنین می‌بایست مردم مشارکت بیشتری داشته باشند و سازمان حفظ محیط زیست را برای حفاظت از خاک یاری کنند.
 
صلاجقه ادامه داد: خاک گنجینه‌ای است که یک چهارم تنوع زیستی کشور را در خود جای داده و تمدن‌های مختلف را ایجاد و حفظ می‌کند و باید از این حیث نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha