۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نباید به مذاکرات گره بخورد
نماینده مردم بستان آباد در مجلس:

مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نباید به مذاکرات گره بخورد

نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم نسبت به تأمین علوفه مورد نیاز دامداران به ویژه دامداران سنتی با نرخ ارز ترجیحی اقدام فراگیر کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۴ آذرماه)مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: از رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت درخواست دارم از گره زدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به موضوع مذاکرات و نگاه به خارج و شرطی کردن شاخص‌های اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم با مذاکرات خودداری کنند و با اتکاء به توان داخلی نسبت به حل مشکلات معیشتی اقدام فوری به عمل آورند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزیر کشور درخواست دارم تا از مقدمه‌چینی شهرداری تبریز و برخی مراکز استانی برای ایجاد تغییر در تقسیمات کشوری در محل اتصال شهرستان بستان آباد به تبریز که به شدت احساسات مردم منطقه در شهرستان‌ بستان آباد را تحریک و جریحه‌دار می‌کند، جلوگیری نماید و به جای این مباحث تنش زا، موضوع تأسیس بخش شیبلی با مرکزیت سعیدآباد را که دارای تمامی شرایط است را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم نسبت به تأمین علوفه مورد نیاز دامداران به ویژه دامداران سنتی با نرخ ارز ترجیحی اقدام فراگیر کند و در بودجه سال آینده در کنار سازمان برنامه و بودجه به جد پیگیر پایداری ارز ترجیحی کالاهای اساسی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: از وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم برای رفع کمبود شدید و بحرانی آب شرب شهرستان بستان آباد و نسبت به اصلاح عنوان سد کلقان به احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال در بودجه سال آینده اقدام کند.

نوری ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم نسبت به درج چهار خطه کردن مسیر بستان آباد در بودجه سال آینده اقدام کند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از هیأت رئیسه مجلس می‌خواهم تا در جهت توسعه روش‌های شفاف  در مجلس و تسریع در خبررسانی در قوه مقننه مجوز ورود خبرنگاران به همراه گوشی هوشمند به صحن مجلس و کمیسیون‌ها فراهم نمایند که مقدمات این اقدام در دوره‌های قبل فراهم شده است.

وی گفت: با عنایت به ارجاع طرح صیانت فضای مجازی به مرکز پژوهش‌های مجلس از رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست دارم طبق آیین‌نامه داخلی نسبت به اخذ نمایندگان دستگاه‌های دولتی، مراکز علمی – پژوهشی اقدام فراگیر نموده و نتیجه آن را ارائه نماید.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha