۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی
‌رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد

ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سخنرانی خود در کنگره جهانی تعاون گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران از به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در حوزه تعاونی ها استقبال می نماید.

به گزارش بازار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامحسین حسینی نیا، با بیان این که، همه گیری کووید ۱۹ نابرابری های عمیق و ساختاری را آشکار کرده است، زندگی میلیاردها نفر را مختل کرده و اقتصاد جهانی را به خطر انداخته است، افزود: در این شرایط، هویت و مدل کسب و کار تعاونی می تواند راه را به سمت بهبودی عادلانه از کووید ۱۹ هدایت کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با این رویکرد که رشد اقتصادی پایدار و فراگیر از طریق بخش تعاونی می تواند باعث پیشرفت، ایجاد مشاغل مناسب برای همه و بهبود استانداردهای زندگی شود، حتی قبل از همه گیری کووید ۱۹، پتانسیل تعاونی ها را به رسمیت شناخته  و در استراتژی های رشد میان مدت تا بلندمدت خود، تعاونی ها را در نظر گرفته است.

حسینی نیا گفت: دولت ایران در چارچوب نظام اقتصادی ایران که از سه بخش دولتی و خصوصی و تعاونی، تشکیل شده است  یک خط مشی حمایتی و چارچوب قانونی سازگار با ماهیت و عملکرد تعاونی ها را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به حمایت دولت ایران از فعالیت‌ تعاونی‌هایی که نتایج سیاست‌های اجتماعی و عمومی خاصی مانند ارتقای اشتغال یا توسعه فعالیت‌هایی که به نفع گروه‌ها یا مناطق محروم است، را برآورده می‌کنند، افزود: این اقدامات شامل مزایای مالیاتی، وام ها، کمک های مالی، دسترسی به برنامه های کارهای عمومی و مقررات پشتیبایی ویژه می باشد.

وی با تاکید بر این که تعاونی ها ابزار قدرتمندی برای مردم محوری و بازسازی بهتر هستند، پیشنهاد داد: اتحادیه بین المللی تعاون، ابتکارات و دستاوردهای مردم مدارانه (جامعه محور) تعاونی ها را با کشورها به اشتراک بگذارد و زمینه گسترش همکاری های بین المللی تعاونی ها و بسط مدل تعاونی را تسهیل نماید.

وی همچنین تاکید کرد: به منظور تحقق اصل پنجم بین المللی تعاون، تعاونی ها  آموزش و اطلاع رسانی را در دستور کار قرار دهند و ابتکارات لازم را برای عموم مردم و جوانان نسبت به ماهیت و فواید تعاونی به ویژه در بحران ها مهیا نمایند.

حسینی نیا گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران از به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در حوزه تعاونی ها استقبال می نماید و آمادگی دارد در زمینه ارایه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی به فعالان تعاونی با کشورهای منطقه همکاری نماید.

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به دعوت اتحادیه بین المللی تعاون در کنگره جهانی تعاون در کره جنوبی شرکت کرده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha