۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم آذر ۱۴۰۰
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم آذر ۱۴۰۰

پیش‌بینی OECD از نرخ رشد اقتصادی جهان، رکوردشکنی در تجارت بین‌المللی، آمار اشتغال آمریکا و اروپا و نرخ رشد اقتصادی ترکیه و هند جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی-تجاری این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۱۳۲ میلیون نفر
بانک جهانی: بی‌اعتنایی به تغییرات نامطلوب آب‌وهوایی در جهان می‌تواند طی یک دهه آینده ۱۳۲ میلیون نفر را به آمار افراد دچار فقر شدید اضافه کند.

۵,۶ درصد و ۴.۵ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): انتظار می‌رود که تولید ناخالص جهان در سال جاری و سال آینده میلادی به ترتیب ۵,۶ و ۴.۵ درصد رشد کند.

۲۴,۲ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): نرخ تورم سالانه حامل‌های انرژی در کشورهای عضو OECD طی ماه اکتبر امسال ۲۴,۲ درصد گزارش شده است که این رقم در ۳۱ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

۵,۶ تریلیون دلار
سازمان تجارت جهانی: ارزش تجارت کالایی در جهان طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به حدود ۵,۶ تریلیون دلار رسید که این رقم یک رکورد تاریخی (طی یک دوره سه‌ماهه) در عرصه تجارت جهانی به شمار می‌رود.

۲۵۲ هزار پوند و ۱۵ درصد
فایننشال تایمز: بر اساس گزارش جدیدی که از سوی انجمن ساخت‌وساز انگلیس منتشر شده است، متوسط واحدهای مسکونی در این کشور طی ماه نوامبر امسال به بیش از ۲۵۲ هزار پوند رسیده است که این رقم ۱۵ درصد نسبت به ماه مارس سال ۲۰۲۰ (قبل از آغاز بحران کرونا) افزایش نشان می‌دهد.

۴,۹ درصد
فایننشال تایمز: شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه نوامبر امسال ۴,۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است که این رقم بالاترین نرخ تورم در منطقه یورو از زمان معرفی یورو به عنوان پول واحد اروپایی (بیش از ۲۰ سال قبل) به شمار می‌رود.

۸,۴ درصد
رویترز: دفتر ملی آمار هند در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور طی سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ۸,۴ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است. هند طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در بین اقتصادهای بزرگ جهان به خود اختصاص داده است.

۲ تریلیون ین
بلومبرگ: شرکت ژاپنی نیسان قصد دارد در افق ۲۰۳۰ حدود ۲ تریلیون ین (۱۷,۶ میلیارد دلار) برای توسعه خطوط تولید خودروهای برقی در کارخانه اصلی این شرکت در شهر یوکوهاما سرمایه‌گذاری کند. بر اساس برنامه‌ای که مدیران نیسان اعلام کرده‌اند، در افق ۲۰۲۰ بیش از نیمی از خودروهای جدید برند نیسان و اینفینیتی را خودروهای برقی تشکیل خواهند داد.

۵۲ درصد و ۴۹ درصد
بلومبرگ: نتایج مطالعات شرکت خدمات مشاوره و حسابرسی KPMG حاکی از این است که سهم خودروهای برقی از بازار خودرو در آمریکا، ژاپن و چین تا سال ۲۰۳۰ به دست‌کم ۵۲ درصد و در اروپای غربی به دست‌کم ۴۹ درصد خواهد رسید.

۱۰,۷ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): مصرف‌کنندگان آمریکایی در روز دوشنبه مجازی امسال مجموعاً ۱۰,۷ میلیارد دلار خرید اینترنتی انجام دادند که این رقم نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. دوشنبه مجازی (Cyber Monday) اولین دوشنبه بعد از روز شکرگزاری در آمریکاست و هدف آن ترویج خرید آنلاین است.

۲۱۰ هزار شغل و ۴,۲ درصد
وال استریت ژورنال: اداره آمار وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد طی ماه نوامبر امسال ۲۱۰ هزار شغل جدید در آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری در این کشور به ۴,۲ درصد کاهش یافته است.

۷,۴ درصد
خبرگزاری آناتولی: مؤسسه آمار ترکیه در گزارشی اعلام کرد تولید ناخالص داخلی ترکیه طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷,۴ درصد افزایش یافته است.

۲۹ درصد
یورو استات: در سال گذشته میلادی ۲۹ درصد از معلولان بالاتر از ۱۶ سال (حداقل سن کار قانونی) در اتحادیه اروپا با خطر فقر یا طرد شدن از اجتماع مواجه بوده‌اند.

۷,۳ درصد و ۶.۷ درصد
یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه اکتبر امسال به ترتیب ۷,۳ و ۶.۷ درصد برآورد شده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha