۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
توزیع نهاده های دامی در بین یک هزار و ۵۰۰ طرح دامداری ایلام
معاون جهاد کشاورزی ایلام خبر داد

توزیع نهاده های دامی در بین یک هزار و ۵۰۰ طرح دامداری ایلام

ایلام- رحیمی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از توزیع نهاده های دامی در بین یک هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی و نیمه صنعتی دامداری استان ایلام خبر داد.

درخشنده رحیمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام دارای دو میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است که هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی در استان فعال هستند.

وی با اشاره به توزیع نهاده های دامی بین واحدهای دامداری استان، افزود: نهاده‌ها بر اساس جمعیت دامی استان در اختیار جهاد کشاورزی قرار می گیرد و به همان میزان نیز بین واحدها با توجه به جمعیت دامی توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: با توجه به مشکلات خشکسالی و فقیر شدن مراتع، امسال نهاده بیشتری بین واحدهای دامداری استان توزیع شده است.

رحیمی بیان کرد: علاوه بر بحث تامین نهاده دامی، برای مشکل نقدینگی واحدهای دامداری استان ایلام نیز قرار است واحدهای واجد شرایط به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

وی تصریح کرد:  دامداری یکی از فعالیت های مهم اقتصادی در استان ایلام به شمار می رود و با توجه به اشتغال خانواده های زیادی در این بخش، جهاد کشاورزی در زمینه های مختلف به بخش توجه ویژه دارد.

کد خبر: ۱۲۱٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha