۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
از دی ۹۰ درصد نُسخ، الکترونیک و ۱۰ درصد نیمه الکترونیک پذیرش می‌شود
رئیس سازمان بیمه سلامت:

از دی ۹۰ درصد نُسخ، الکترونیک و ۱۰ درصد نیمه الکترونیک پذیرش می‌شود

ناصحی، رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: از اول دی طبق قانون، ما اجازه هر گونه خرید خدمات؛ پرداخت و اصالت سنجی دارو بجز نسخ الکترونیک نخواهیم داشت.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی رییس سازمان بیمه سلامت گفت: به همین علت به همه موسسات و بیمارستان‌ها اعلام می‌کنیم که آمادگی لازم را داشته باشند که در مهلت مقرر همه اسناد خود را به صورت الکترونیک پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ما مشکلی نداریم و با اجرای طرح نسخ الکترونیک به صورت ملی، در بیش از ۲۲ استان ۸۰ درصد نسخه الکترونیک پوشش داده شده و در برخی استان‌ها هم ۹۹ تا ۱۰۰ درصد نسخه الکترونیک در مراکز دولتی و خصوصی اجرایی شده است.

ناصحی گفت: برخی سازمان‌ها و موسسات خصوصی مشکل قانونی داشته اند لذا وزیر بهداشت فرصتی خواسته تا بقیه موسسات دچار مشکل نشوند تا بتوانند پا به پای سازمان بیمه سلامت کار را پیش ببرند.

رییس سازمان بیمه سلامت افزود:ما آمادگی داریم ۹۰ درصد نسخ را به صورت تمام الکترونیک و ۱۰ درصد را به صورت نیمه الکترونیک انجام دهیم.

وی اضافه کرد: مشکل موسساتی که خود را با این ضرب العجل در تاریخ ۱ دی هماهنگ نکنند، این است که پرداخت‌ها الزاما باید الکترونیک باشد و البته کار بیماران باید با تعهد بیمه‌ای انجام شود در غیر این صورت آن موسسه تخلف کرده است و جریمه خواهد شد.

ناصحی گفت: با مراکزی که آمادگی ندارند طبق قانون برخورد می‌شود، چون مراکز مرتبط با ما در داروخانه‌ها ۹۶ درصد؛ مطب‌ها ۹۳ درصد و در بیمارستان‌ها ۹۵ درصد اتصال ایجاد شده است و مراکز دیگر هم تا ۱ دی فرصت دارند آمادگی را ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۲۱٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha