۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
ردپای دولت در بازار پرسود بین بانکی| سود بین بانکی؛ بازاری که به جان بورس افتاد
سخنگوی کمیسیون جهش تولید:

ردپای دولت در بازار پرسود بین بانکی| سود بین بانکی؛ بازاری که به جان بورس افتاد

زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه با بیان اینکه دولت بازاری به مانند سود بین بانکی را در کنار بازار سرمایه ایجاد کرده است بیان داشت: این بازار می تواند سرمایه گذار را از رفتن به سمت بازار سرمایه دور کند.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تاثیر افزایش نرخ و بهره سود بین بانکی در نابسامانی بازار سرمایه اظهار داشت:به واقع بازار سرمایه به مانند یک موجود زنده عمل کرده و فهیم است.

وی اظهارداشت: وقتی منِ سرمایه گذار می خواهم در بورس سرمایه گذاری کنم و ببینم در یک بازار دیگری که خود دولت آن را ایجاد کرده سوددهی من بیشتر است، عقل من حکم می کند که بروم و در بازار سوده سرمایه گذاری کنم.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ در مجلس ادامه داد: بنابراین در این شرایط ما نمی‌توانیم به سرمایه‌گذار بگوییم که برود و در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کند و این مسئله امکان پذیر نیست.

این نماینده محلس با بیان اینکه سرمایه مسیر را خود را بالاخره پیدا می کند، بیان داشت:  ما نمی‌توانیم به همین راحتی سرمایه را از یک جا به جای دیگر منتقل کنیم. بنابراین مشکل بازار سرمایه ما این است که ما آمده ایم بازارهای مولدی را در کنار بازار سرمایه ایجاد کرده ایم که این بازارها می تواند سرمایه گذار را از رفتن به سمت بازار سرمایه دور کند.

وی با بیان اینکه دولت بازار بین بانکی را ایجاد کرده است، گفت: از این رو وقتی منافع بانک های ما برای بردن پول‌هایشان در بازار بین بانکی آنهم با سودهای بالا کاملا تضمین شده است چرا باید بانک ها بیایند و در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه ما باید مکانیزم بازار را اصلاح کنیم، اظهارداشت: در حال حاضر دولت به ظاهر می گوید که در بازار بورس دخالت نمی کند البته درست هم می‌گوید اما چون در بازارهای دیگر دخالت می‌کند و آن بازارها را از لحاظ سودآوری و پایداری و اطمینان برای سرمایه‌گذار تضمین می‌کند لذا عملاً سرمایه به سمت بازار سرمایه حرکت نمی کند.

کد خبر: ۱۲۱٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha