۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
بررسی و مقایسه انواع بالکن شیشه ای

بررسی و مقایسه انواع بالکن شیشه ای

در این مقاله به صورت کامل انواع شیشه های بالکنی تعریف و مقایسه خواهند شد تا شما عزیزان بتوانید بهترین انتخاب را برای بالکن شیشه ای ساختمان خود داشته باشید.

به گزارش بازار، در این مقاله به صورت کامل انواع شیشه های بالکنی تعریف و مقایسه خواهند شد تا شما عزیزان بتوانید بهترین انتخاب را برای بالکن شیشه ای ساختمان خود داشته باشید.

بالکن شیشه ای چیست؟

در ابتدا میبایست تعریفی از بالکن شیشه ای یا همان شیشه بالکن ارائه دهیم، امروزه در طراحی ساختمان و نما، استفاده از شیشه بسیار رایج شده است.   بالکن شیشه ای از پنل های شیشه ای از جنس سکوریت به صورت عمودی ساخته شده است و به جهت زیبایی، ایمنی، نور کافی و… بکارمیرود.

استفاده از شیشه در بالکن ساختمان مزایای بسیاری دارید که در اینجا به مهمترین آنها اشاره میکنیم:

  • محافظت از کودکان و بزرگسالان
  • مقاومت بالای شیشه های بالکن (شیشه سکوریتی)
  • امکان پیاده سازی شکل و طرح به صورت دلخواه
  • زیباسازی ساختمان به شیوه های مدرن و امروزی
  • دل باز کردن فضای بالکن حتی اگر فضای کوچکی باشد
  • بهره مندی از نور آفتاب در تمام ساعات روز بدون اشعه های مضر
  • جلوگیری از ورود هوای آلوده و همچنین حشرات مزاحم

بالکن شیشه ای

انواع بالکن شیشه‌ای

  • شیشه بدون قاب

از مزیت های اصلی این مدل شیشه این میباشد که میتواند محیط بیرون از ساختمان را بسیار شفاف و بدون مانع دید و همچنین از بیرون ساختمان نیز نمای زیبایی را به ساختمان شما میدهد.

نکه قابل توجه این هست که به هیچ وجه از اتصالات و پروفیل ها در ساخت و نصب این مدل شیشه استفاده نمیشود تا هیچ مانعی برای دید شما وجود نداشته باشد.

از دیگر مزیت های این نوع شیشه بالکن این است که محیط بالکن شما را از سروصدا و حشرات مزاحم دور میکند و همینطور از شرایط بد جوی مانند باد و باران محافظت میکند.

  • شیشه بالکن پنجره ای

این مدل از شیشه ها به پنجره بالکن هم معروف می باشند زیرا به شکل پنجره باز و بسته میشوند.

البته این نوع شیشه بالکن را با پنجره های عادی نباید مقایسه کرد زیرا تفاوت های بسیاری وجود دارد و تنها شباهاتش به پنجره های عادی نحوه بازو بسته شدن آن است ولی تمامی مزیتهای شیشه بالکن یا همان شیشه سکوریت را دارد.

از مزیت های دیگر این نوع شیشه برای بالکن این است که میتوان در فصول مختلف براحتی آن را باز و بسته کرد و همانند انواع دیگر بالکنهای شیشه ای، قابلیت جلوگیری از ورود حشرات و آلاینده ها را داراست.

بررسی و مقایسه انواع بالکن شیشه ای

  • شیشه بالکن نرده ای

اصطلاحا به شیشه هایی که فقط جهت حفاظت استفاده می شود شیشه بالکن نرده ای یا همان نرده شیشه ای تراس میگویند. شیشه هایی که در این نوع نرده ها استفاده میشود به نسبت شیشه های بالکن باید ضخیم تر و دارای قطری بیشتر باشد.

جنس این نوع نرده نیز همانند انواع دیگر شیشه بالکن، از نوع سکوریت نشکن می باشد و محافظ بسیار مستحکمی برای ساختمان شما بوده و تمامی خواص شیشه بالکن را داراست.

  • شیشه بالکن ریلی

بالکن شیشه ای ریلی از محبوب ترین نوع بالکن شیشه ای میباشد و به دلیل نوع تولید این مدل، طرفداران بسیار زیادی دارد.

این مدل نوع مهمی از انواع شیشه تراس یا بالکن میباشد که از چند پنل شیشه ای تشکیل میشود و این پنل ها از بالا و پایین توسط چرخ هایی که دارند سوار بر پروفیل میشوند که به نوع شیشه بالکن، شیشه کشویی نیز گفته میشود.

باز و بسته کردن شیشه بالکن ریلی بسیار راحت می باشد و همچنین بسیار ساده و آسان شستشو میشود.

در این مدل از شیشه ها، تعداد پنل های شیشه بالکن بستگی به متراژ بالکن شما بوده ولی پانل ها باید هم اندازه و هم شکل باشند تا بتوانند طبق محاسبات به درستی حرکت کنند.

با توجه به این که نصب و تولید شیشه بالکن کار بسیار حرفه ای و تخصصی میباشد ما به شما پیشنهاد میکنیم تا از شرکتهایی که در این زمینه قدمت دارند و تجربه حرفه ای دارند برای پروژه های شیشه بالکن خود کمک بگیرید. یکی از شرکتهای صاحب نام در این صنعت، شرکت ساختمانی سورین می باشد که شما میتوانید با تماس با مشاوران این مجموعه به صورت رایگان مشاوره کامل در مورد بالکن شیشه ای خود دریافت نمایید.

۰۲۱-۴۷۶۲۰۴۶۶

بررسی و مقایسه انواع بالکن شیشه ای

  • پنجره های تاشو بالکن

این نوع از شیشه های بالکن به این صورت است که در یک طرف جمع میشوند و یا اصطلاحا تا میشوند، و مکانیزم کار این نوع شیشه ها به این شکل میباشد که یک پنل به صورت ثابت دارد و بقیه پنل های بالکن متحرک خواهد بود که روی یک ریل حرکت میکنند و بازو بسته میشوند.

شیشه بالکن تاشو مانند مدل های دیگر که قبلا توضیح دادیم به صورت عایق برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و ورود صدها و حشرات مزاحم و همچنین زیبایی منحصربفرد آن مورد استفاده قرار میگیرد.

این نکته مهم را لازم است به شما یاداور شویم که میتوانید جهت بهره مندی از خدمات تخصصی در این زمینه با گروه ساختمانی سورین به صورت مستقیم و بدون واسطه وارد مشاوره شوید، این مجموعه وارد کننده تجهیزات بالکن شیشه ای باکیفیت می باشد و همچنین تیم کارشناسی حرفه ای و با تجربه ای در اختیار دارد که تضمینی باشد برای شما مشتریانی که به دنبال جنس باکیفیت و همچنین شرکت متعهد هستید.

جمع بندی:

شیشه های بالکنی دارای انواع مختلفی میباشد که به صورت های مختلف در بالکن شما قابل اجرا هستند، اینکه شما کدام یک را برای بالکن خود انتخاب کنید بستگی به سلیقه شما و فضای بالکن شما دارد، امروزه علاوه بر امنیت و عایق بودن، زیبایی ساختمان نیز از اولویت های انتخاب شیشه بالکن توسط مردم ایران می باشد.

امیدوارم با ارائه این مطلب توانسته باشیم سهم کوچکی را در انتخاب مناسب شیشه بالکن داشته باشیم تا با خیال آسوده بتوانید از شیشه های مدرن در ساختمان خود استفاده نمایید.
همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بالکنهای شیشه ای میتوانید از منبع این مقاله استفاده نمایید.
کد خبر: ۱۲۱٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهمن IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      بسیار شرکت معتبر و بزرگی هستن ، الان که این مقاله رو دیدم خواستم از اینجا تشکر کنم از زحمتاشون.