۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
ذخیره‌سازی سوخت جایگزین برای ۸۰۰ واحد تولیدی در اردبیل
رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد

ذخیره‌سازی سوخت جایگزین برای ۸۰۰ واحد تولیدی در اردبیل

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ذخیره‌سازی سوخت جایگزین برای ۸۰۰ واحد تولیدی در استان اردبیل آغاز شده است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بخش عظیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان با ظرفیت ۶۰ تا ۹۰ درصد در حال فعالیت هستند که در مکاتبه با صاحبان این واحدها سعی کردیم آنها را ترغیب و تشویق به ذخیره‌سازی سوخت دوم کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان احتمال کاهش افت فشار گاز و قطعی برق وجود دارد، واحدهای صنعتی استان تلاش می کنند تا سوخت دوم و جایگزین را که عمدتا مازوت است، تأمین کرده و در صورت نیاز از این منابع ذخیره استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ برای کارخانه سیمان، آرتاویل تایر و بخش دیگری از واحدهای تولیدی اعم از دستگاه‌ها و تجهیزات کارخانه و سالن‌های کارگری سوخت دوم تأمین شده تا در صورت قطعی گاز و برق بتوانند با مصرف سوخت دوم فعالیت‌های تولیدی خود را انجام داده و تعطیلی آنها را شاهد نباشیم.

صادقی در مورد مشکل برخی از واحدهای تولیدی در تبدیل وضعیت کارخانه به تجهیزات و امکانات سوخت دوم افزود: در این زمینه آمادگی پرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز این واحدها را داریم و بدون محدودیت با معرفی به بانک امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای اینکه این واحدها از خسارت و تعدیل نیرو در فصل زمستان در امان بمانند با همکاری شرکت فرآورده‌های نفتی استان برای واحدهای صنعتی و همچنین نانوایی ها تأمین سوخت جایگزین آغاز شده و در این فرآیند هیچ مشکلی وجود ندارد.

صادقی اضافه کرد: در بازدیدی که اخیرا از کارخانه سیمان در نمین داشتیم ظرفیت ۱۷ میلیون لیتری این کارخانه برای ذخیره‌سازی سوخت جایگزین انجام شده تا با قطعی گاز و یا برق امکان ادامه فعالیت این واحد تولیدی با شرایط مطلوب فراهم آید.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha