۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
افت قیمت نفت تاثیری در آزادسازی ذخیره‌سازی‌ها ندارد

افت قیمت نفت تاثیری در آزادسازی ذخیره‌سازی‌ها ندارد

وزیر صنعت ژاپن اعلام کرد که طرح آزادسازی ذخیره‌سازی راهبردی نفت این کشور با کاهش قیمت نفت تغییری نمی‌کند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، کویچی هاگیدا، وزیر صنعت ژاپن روز جمعه (۱۲ آذرماه) اعلام کرد که برنامه این کشور برای آزادسازی نفت از ذخیره‌سازی راهبردی با هماهنگی آمریکا و دیگر کشورهای مصرف‌کننده، با وجود کاهش اخیر قیمت نفت، بدون تغییر باقی می‌ماند.

شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا نخستین بار روز پنجشنبه (چهارم آذرماه) بازار را تکان داد و قیمت‌های جهانی نفت بیش از ۱۰ دلار برای هر بشکه کاهش یافت.

دولت ژاپن هفته گذشته اعلام کرد که در پاسخ به درخواست آمریکا چند میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را آزاد خواهد کرد، در حالی که جزئیات این مسئله به دلایل قانونی هنوز در حال بررسی است.

هاگیدا افزود: هیچ تغییری در برنامه ما برای آزادسازی نفت از ذخیره‌سازی‌ها وجود ندارد و در عین حال تحولات بازار بین‌المللی انرژی را زیر نظر داریم.

وی درباره تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) برای افزایش ماهانه تولید نفت طبق برنامه‌ریزی پیشین این ائتلاف گفت: معتقدیم که تصمیم اوپک‌پلاس با کمی توجه به موقعیت کشورهای مصرف‌کننده اتخاذ شده است، اما همچنان از کشورهای تولیدکننده نفت می‌خواهیم که تولید نفت خود را افزایش دهند.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha