۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
طرح جهش تولید مسکن در زنجان با نگاه کلان شهری اجرا شود
استاندار زنجان:

طرح جهش تولید مسکن در زنجان با نگاه کلان شهری اجرا شود

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه باید در ساخت مسکن به مسائل و نیازهای شهری فکر شود، گفت: طرح جهش تولید مسکن در زنجان با نگاه کلان شهری اجرا شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی ظهر شنبه در جلسه شورای مسکن استان در محل استانداری زنجان، بر لزوم توجه به موضوع مسکن محرومین  در استان زنجان اشاره کرد و گفت: کمیته مسکن محرومین که ذیل ستاد پروژه‌های مسکن ملی تشکیل می‌شود، باید دارای خروجی مناسبی باشد. 

وی اظهار کرد: تجربه ساخت مسکن مهر در کشور را داریم و در این میان باید بتوانیم از دل طرح بزرگ نهضت ملی مسکن چیزهای خوبی در بیاوریم و مردم در واحدهای مسکونی خوب و استاندارد زندگی کنند. 

استاندار زنجان به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح بزرگ منتقدان و موافقانی دارد، ولی ما باید به سمت ساخت مسکن مناسب حرکت کنیم. 

افشارچی بر لزوم ضرورت توجه به مساله آسیب‌های اجتماعی در اجرای پروژه‌های مسکن تاکید کرد و افزود: باید در ساخت مسکن به مسائل و نیازهای شهری فکر شود و طرح جهش تولید مسکن در زنجان با نگاه کلان شهری اجرا شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در مسکن های مهر بیشتر است، گفت:  اجرای نهضت ملی مسکن با تحرکی که در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند، می‌تواند موتور پیشران اقتصاد کشور بوده و در ایجاد اشتغال مفید خواهد بود.

استاندار زنجان تصریح  کرد: با بهره گیری از تکنولوژی‌ها، مسکن‌های متفاوت با همان هزینه‌ها  مد نطر قرار گیرد و  ساخت و ساخت چهار میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن کار بزرگی در کشور است و امیدواریم در استان زنجان هم این طرح به خوبی اجرا شود. 

افشارچی گفت: در ساخت مسکن نباید تمرکز بر ساخت مسکن در شهرها باشد و باید به ساخت شهرک‌هایی در کنار روستاها یا شهرک‌های صنعتی با ایجاد امکانات حمل و نقل سریع برای دسترسی به خدمات شهری توجه شود. 

برای  ۲۱ هزار واحد مسکونی در زنجان زمین تامین شده است 
در ادامه این جلسه،مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به تشکیل کمیته‌هایی برای پیگیری امور و ارائه راهکار برای طرح جهش تولید مسکن در استان اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر کمیته زیرساخت و نیرورسانی، کمیته تامین زمین و منابع مالی، کمیته پیگیری صدور پروانه ساخت و پایان کار و کمیته تنظیم بازار فعال است. 

مسعود بیات منش بر لزوم تشکیل کمیته ای برای تامین مسکن دهک‌های یک تا سه تحت عنوان کمیته مسکن محرومان تاکید کرد و افزود: باید به ساخت مسکن محرومان ویژه توجه شود. 

وی با بیان اینکه مجموع سهمیه مسکن در چهار سال آینده برای استان زنجان ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد در نظر گرفته شده  است، گفت: این تعداد بیش از نیاز استان است اما در سند آمایش این موضوع را پیش‌بینی کرده‌اند و در این میان برنامه‌ریزی برای تولید مسکن در قالب شهری ملکی، استیجاری و مسکن روستایی است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه  ۲۰ هزار واحد یعنی تولید سالانه ۵ هزار واحد به بخش مسکن روستایی اختصاص یافته است، ادامه داد: مسئولیت ساخت این تعداد واحد مسکونی با بنیاد مسکن است.

بیات منش با بیان اینکه مسکن استیجاری را در قالب پروژه‌های اجاره به شرط تملیک راه و شهرسازی بدون متقاضی می‌سازد و در آینده آن را به افراد واجد شرایط اجاره داده و در مدت پنج سال پول آن را دریافت می‌کند، ادامه داد: این پروژه بیشتر برای دهک‌های پایین در نظر گرفته شده که سه هزار واحد برای این بخش پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: مکلف هستیم برای ۳۶ هزار واحد زمین تامین کنیم و با توجه به ظرفیت‌سنجی که در سطح استان انجام شده برای چهار سال آینده برای بارگذاری ۸۲ هزار واحد ظرفیت وجود دارد ولی احداث ۷۱ هزار واحد مسکونی قابل اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یاد آورشد: برای  ۲۱ هزار واحد مسکونی در استان زمین تأمین شده و تاکنون ۱۴ هزار واحد هم پیمان‌سپاری شده است.

وی افزود: برای ثبت نامی‌های جدید به تعداد هفت هزار واحد، زمین آماده داریم که تفویض پروژه انجام خواهد شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد،افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند. 

کد خبر: ۱۲۱٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha