۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
ضرورت حمایت دولت از پیمانکاران عمرانی|فقدان سیاست تشویقی
رئیس انجمن پیمانکاران گلستان؛

ضرورت حمایت دولت از پیمانکاران عمرانی|فقدان سیاست تشویقی

گرگان- علی نژاد، رئیس انجمن پیمانکاران گلستان خواستار حمایت دولت از پیمانکاران شد و گفت: متاسفانه برای بخش خصوصی آیین نامه حمایتی و تشویقی وجود ندارد.

علی بهرام علی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: پیمانکاران حوزه عمران استان همیشه همراه و همدل دولت بودند تا جاییکه در سیل سال ۹۸ پیمانکاران برای رفع مشکل سیل، تمامی ادوات خود را در اختیار دولت گذاشتند.

به گفته وی، همانطور در حوزه سلامت، معلمان و کارگران حمایت می‌شوند باید حوزه عمران هم مورد توجه و حمایت دولت قرار بگیرد.

او با بیان این نکته که مشکلات استان در حوزه عمرانی زیاد است، افزود: استان‌های اصفهان، کرمان و مازندران برای منافع استانی در ید واحد عمل می‌کنند درحالیکه مدیران گلستانی کاملا جزیره‌ای عمل می‌کنند و هیچ گونه تعهدی برای حمایت از پیمانکاران وجود ندارد.

رئیس انجمن پیمانکاران گلستان ضمن انتقاد از نبود سیاست حمایتی از حوزه عمران در چند سال اخیر به پیمانکاران، اضافه کرد: این تفکر در سالهای اخیر بیشترین آسیب را به حوزه عمران وارد کرده و باعث بی‌رغبتی بخش خصوصی شده است.

او تقلیل نیروهای پیمانکار حوزه عمرانی را حاصل همین سیاست دانست و گفت: از ۵۰۰ پیمانکار عمرانی در حال حاضر فقط ۲۰۰ نفر مشغول هستند که همین افراد باقیمانده هم برای حفظ کارشان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

علی نژاد به استفاده از پیمانکار بومی تاکید کرد و افزود: بسیاری از دوستان پیمانکار گلستانی به سختی در استانی دیگر می‌توانند پروژه‌ای را بردارند در حالیکه در استان ما پروژه‌های بزرگ و سنگین به پیمانکاران غیر بومی اختصاص دارد.

وی با بیان این مطلب که در سالهای اخیر قوانین مختلفی در استان تدوین شده اما ابلاغ نشده است، افزود: هیچ یک از این قوانین تاکنون اجرایی نشده است.

به گفته رئیس انجمن پیمانکاران گلستان، هر کس یک استنباطی از قانون دارد که این مشکل در ادارات دارایی و تامین اجتماعی بسیار چشمگیرتر است.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha