۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
تأمین مستمری و مقرری بازنشستگان نفت مشروط به اجرای طرح‌های اقتصادی است
رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت:

تأمین مستمری و مقرری بازنشستگان نفت مشروط به اجرای طرح‌های اقتصادی است

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: همه شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت باید حرکت به سمت تبدیل‌ شدن به بنگاه اقتصادی را آغاز کنند.

به گزارش بازار به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در اجرای «برنامه پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها» در نشست با مدیران شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) اظهار کرد: یکی از دارایی‌های ارزشمند گروه صندوق‌ها، نشان‌های تجاری و اقتصادی است که به‌مرور ایجاد شده است. اکنون نشان‌هایی مانند تأسیسات دریایی، نفت سپاهان و اویک، سرمایه‌ای ناملموس و ارزشمندی هستند.

وی با بیان اینکه هویت برند اویک، هم‌زمان تجربه و نفت را تداعی می‌کند، تصریح کرد: نشان اویک، ابزاری برای کسب برتری در میان رقباست.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اظهار کرد: برخی طرح‌ها که برای نخستین‌ مرتبه انجام می‌شوند خط‌شکن هستند، بنابراین چالش در اجرای این‌گونه طرح‌ها طبیعی است. شرکت اویک به‌عنوان برندی نفتی و صنعتی، با خط‌ شکنی و به‌دست آوردن تجربه و دانش بومی، جایگزین شرکت‌های خارجی شده است.

بیات در جریان بررسی گزارش مدیران پروژه‌ها، گفت: منابع هرکدام از طرح‌ها باید برای همان پروژه هزینه شود. اویک، بنگاه اقتصادی است، از این رو موفقیت این بنگاه و سایر شرکت‌های صندوق‌ها در سودآوری است، بنابراین زمان و منابع باید صرف کارهای سودآور شود و باید از اجرای طرح‌های غیراقتصادی دوری کرد.

وی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های مرتبط با صندوق‌ها بیان کرد: همه مطالبات، به‌صورت شفاف مشخص شوند و اقدام‌های لازم برای وصول آنها صورت گیرد. نباید مطالبۀ شناسایی نشده‌ای وجود داشته باشد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه کارهای انجام‌شده از سوی شرکت اویک و سایر شرکت‌های صندوق، رقابتی یا انحصاری هستند، افزود: تجربه‌های حاصل از اجرای قراردادهای گذشته باید در انعقاد قراردادهای جدید لحاظ شود.

بیات تصریح کرد: اویک در سال‌های پیش‌رو به یقین تغییر خواهد کرد و در چارچوب رویکرد بنگاه اقتصادی، سازمانی فعال‌تر و کارآمدتر خواهد شد.

وی با اشاره به برخی چالش‌های فنی پیش‌روی طرح‌های گذشته گفت: کم‌رنگ بودن رویکرد بنگاه اقتصادی بستر بعضی از چالش‌های کنونی است، از این رو دیدگاه شرکت‌ها باید با راهبرد بنگاه اقتصادی همسو شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: همه شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت باید حرکت به سمت تبدیل‌ شدن به بنگاه اقتصادی را آغاز کنند، زیرا تأمین منابع پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگان در سال‌های آینده در گرو اجرای همین طرح‌هاست بنابراین لازم است از هم‌اکنون پیش‌بینی لازم و کافی انجام شود.

بیات گفت: هیچ‌گاه صندوق‌ها برای تأمین منابع پرداخت مستمری بازنشستگان، اقدام به فروش اصل دارایی نخواهد کرد، بلکه با سرمایه‌گذاری و تقویت این دارایی‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مولد، منابع مالی لازم را تأمین خواهد کرد.

وی اظهار کرد: طرح پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و حضور در شرکت‌ها، رویکرد مدیریتی است و هدف از اجرای آن همراه شدن با مدیران تلاشگر برای اجرای بهتر و سریع‌تر طرح‌هاست، در همین مدت کوتاه اجرای طرح، بخشی از موانع در مسیر پیشرفت طرح‌ها رفع شده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha