۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
پیچش عطر نارنج در باغات طبس/ برداشت ۶۶۹ تن انواع مرکبات پیش بینی می‌شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

پیچش عطر نارنج در باغات طبس/ برداشت ۶۶۹ تن انواع مرکبات پیش بینی می‌شود

بیرجند- رضایی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود که امسال ۶۶۹ تن انواع مرکبات شامل پرتقال و نارنج و نارنگی از باغات شهرستان طبس برداشت شود.

عبدالرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: سطح زیر کشت مرکبات در خراسان‌جنوبی ۱۰۲ هکتار است که در سال گذشته از این سطح زیر کشت۶۶۷ تن انواع مرکبات برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در استان برداشت مرکبات را فقط در شهرستان طبس داریم، بیان‌کرد: پیش بینی می‌شود که امسال میزان برداشت ما با اندکی تغییر به ۶۶۹ تن برسد.

رضایی گفت: از ۱۰۲ هکتار سطح زیر کشت مرکبات، ۴۶ هکتار مربوط به کشت پرتقال، ۴۶ هکتار مربوط به نارنج و مابقی سطح زیر کشت نارنگی و گریپ فروت است

وی اظهارکرد: همچینین از ۶۶۷ تن برداشت مرکبات در سال گذشته ۲۷۱ تن برداشت پرتقال، ۳۵۸ تن برداشت نارنگی و حدود ۴۰ تن نیز برداشت نارنگی و گریپ فروت از باغات شهرستان طبس بوده است.

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در زمینه زمان پایان برداشت مرکبات از باغات طبس نیز بیان‌کرد: برداشت پرتقال معمولا اواخر آذرماه به اتمام می‌رسد ولی نارنج در صورت مساعد بودن شرایط حتی تا بهمن ماه نیز برداشت می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه بخشی از مرکبات طبس در داخل استان مصرف و برخی به سایر شهرها چون مشهد و یزد برده می‌شود، گفت: از آنجایی که در شهرستان طبس سردخانه مناسب برای نگهداری میوه وجود دارد برخی از باغداران میوه را برای فروش در ایام نوروز نگه می‌دارند تا با قیمت مناسب‌تری از آنان خریداری شود.

وی یادآور شد: در مجموع در شهرستان طبس ۳۵۰ خانوار بهره بردار از باغات مرکبات وجود دارد که یک فرصت اشتغال‌زایی مطلوب را به وجود آورده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha